19:21 - 1398/01/26
کد خبر: 80957

نبود جایگاه سوخت معضل جدید فرودگاه پارس آباد

پروازهای فرودگاه پارس آباد مغان بعد از دو ماه تعطیلی در حالی چند روزیست از سرگرفته شده اما فرودگاه این شهرستان مرزی دچار معضل جدیدی با عنوان نبود جایگاه سوخت روبه رو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دو ماه پیش بود که پروازهای مسیر تهران - پارس آباد و بالعکس بنا به دلایلی از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تعطیل شد.

تعطیلی به یکباره پروازهای این فرودگاه مرزی موجی از نگرانی و نارضایتی مردم  منطقه را به دنبال داشت بطوری که باعث شد تا صدیف بدری، عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس و شکور پورحسین نماینده پارس آباد دست به کار شده و با رایزنی، تذکر کتبی و سوال از وزیر راه و شهرسازی اهرم‌های نظارتی مجلس را در این خصوص به کار بستند که در این راه هم موفق شدند و پروزاهای فرودگاه پارس آباد مغان مجددا از 20 فروردین ماه برقرار شد.

پروازهای فرودگاه پارس آباد مغان با اینکه مجددا در مسیر تهران - پارس آباد و بالعکس برقرار شد، اما از سویی نبود جایگاه سوخت در فرودگاه این شهرستان معضلاتی را برای پروازهای آن ایجاد می کند به این علت که نبود جایگاه سوخت تاثیر بسزایی در تکمیل نشدن ظرفیت هواپیمایی این شهرستان به وجود خواهد آورد و هواپیما نیز به دلیل حمل سوخت اضافه برای مسیر برگشت خود قادر به تکمیل مسافر و جا به جا کردن آنها را ندارد.

با اینکه فرماندار شهرستان پارس آباد پنج ماه پیش در نشستی با مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در استان اردبیل از احداث جایگاه سوخت رسانی طی تفاهم نامه ای با وزارت نفت به منظور تامین سوخت پروازهای باری و مسافری داخلی و خارجی در فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان خبر داده بود که هنوز خبری از این جایگاه سوخت نیست.

این در حالیست که علی علایی گفته بود که با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل قراردادی بین استانداری و وزارت نفت منعقد و 80 میلیارد اعتبار برای این طرح مهم در نظر گرفته شده است که با دایر شدن این جایگاه، مشکل سوخت گیری انواع هواپیما در این فرودگاه حل و مقدمات ایجاد پرواز هواپیماهای فوکر و باری در مسیر پارس آباد به تهران و سایر مناطق کشور فراهم می شود.

با اینکه مسئولان و اخیرا استاندار اردبیل از توسعه فرودگاه شهرستان مرزی پارس آباد مغان به واسطه راه اندازی بخش باربری جهت رونق کشاورزی منطقه خبر می دهند که به نظر می رسد عملا در نبود جایگاه سوخت از اینگونه توسعه ها هم خبری نباشد!

به هر حال در صورت احداث جایگاه سوخت در فرودگاه پارس آباد مغان امکان پروازهای مسیر پارس آباد - مشهد و حتی پروازهای خارجی نیز میسر خواهد شد.

گفتنی است، پروازهای مسیر تهران-پارس آباد و بالعکس هر هفته طی روزهای شنبه و سه شنبه برقرار است.

انتهای پیام/ م