08:43 - 1398/01/28
کد خبر: 80978

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مقام معظم رهبری با درایت خود هویت عاشورایی ما را حفظ کرده است/ نقش تربیتی آیت الله مروج در اردبیل مثال زدنی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مقام معظم رهبری با درایت خود هویت عاشورایی ما را حفظ کرده است، گفت: علمای وارسته، نقش به سزایی در ایفای نقش پیامبران در جامعه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله مرج اولین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید اردبیل  شب چهارشنبه با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان  و حضور پرشور مردم ولایتمدار اردبیل در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی ایت الله مروج برگزار شد.

آیت الله عاملی در این مراسم با اشاره به فضائل اخلاقی و والای انسانی آیت الله مروج گفت: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با توجه به ارزش و جایگاه ویژه انسان در بین دیگر مخلوقات عالم، انبیا و کتب آسمانی را برای راهنمایی نازل کرده‌ است، گفت:  علما بعد از انبیان و ائمه معصومین عهده دار نقش آنها شدند.

عاملی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله مروج پرداخت و تصریح کرد: تقوا، آینده‌نگری و تعبد مرحوم آیت الله مروج مثال زدنی بود و با دقت در رفتار‌های اجتماعی و دلسوزی و فداکاری برای ارتقا و اعتلاء جامعه اسلامی و دین تلاش می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) پیام‌های بسیاری را برای شیعیان و آزادگان جهان داشت،  گفت: آزادی‌طلبی و تسلیم نشدن در برابر ستمگران عالم مهم‌ترین پیامی است که می‌توان از نهضت امام حسین (ع) برداشت کرد.

وی با بیان اینکه تنظیم روابط اجتماعی در دنیا از جمله اصلی‌ترین وظایف علمای دین است اظهار داشت: شعرا و مادحین اهل بیت(ع) باید به معضلات و موضوعات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند.

عاملی بیان داشت: اگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ذره ای تزلزل در ایستادگی مردم ایران دیده بود قطعا فشار‌های بیشتری را برای تسلیم مردم اعمال می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری، نهضت و شان عاشورایی مردم ایران اسلامی را حفظ کردند.

وی با  اشاره به اینکه آیت الله مروج (ره) همواره سعی بر ارتقا و اعتلای نفس جامعه داشت، تصریح کرد: مرحوم آیت الله مروج با پشتکار و ایستادگی مقابل رژیم طاغوت و تحمل فشار‌های بسیار همواره از آغازین سال‌های انقلاب اسلامی یار و یاور امام خمینی (ره) بود.

عاملی در ادامه مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی را علت اصلی کاهش ازدواج جوانان دانست و گفت: آداب و رسوم غلط و بیش از حد در جامعه، تجمل گرایی و تشریفات از جمله عوامل تاثیر‌گذار در کاهش ازدواج است.

وی بیان داشت: دولتمردان می‌توانند با نظارت  درست و اصولی، مدیریت بهتری را داشته باشند تا شاهد پیشرفت روز‌افزون کشور باشیم.

انتهای پیام/ج