10:24 - 1398/02/11
کد خبر: 81202

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل :

برخورداری 73درصدی روستاهای اردبیل از آب شرب سالم / 15 مجتمع روستایی آبرسانی احداث می‎شود

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: 73 درصد روستاهای استان اردبیل از آب اشامیدنی سالم برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آرام حلیم  صبح امروز در جمع خبرنگاران  با تاکید بر حل مشکلات آب آشامیدنی روستاها در استان اردبیل، اظهار داشت: 15 مجتمع آبرسانی روستایی در این استان احداث می شود که نتیجه این احداث ها  برخورداری  290 روستا از آب سالم و پایدار است.

وی افزود: آب آشامیدنی  از مهمترین مشکلات روستاییان ما است و  به طور حتم  با رفع مشکل تامین آب شرب بسیاری از مشکلات روستاییان حل و مهاجرت معکوس نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر  73 درصد روستاهای استان اردبیل از آب اشامیدنی برخوردار هستند. 

وی تصریح کرد: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان، آموزش های کاربردی با هدف تولید، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال، ساماندهی انواع سرمایه ها ، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها، توسعه تولیدات کشاورزی، تبدیلی ،صنعتی ،گردشگری و خدماتی، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت ، بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم جهت توسعه روستایی است.

حلیم گفت: اشتغالزایی و رونق تولید در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری و فناوری در روستاها مورد توجه قرار دارد و در این راستا  دولت حمایت های خوبی از طرح های اشتغالزایی روستایی دارد.

ازیک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 859 روستا سکونت دارند.

انتهای پیام/ ش