09:43 - 1398/02/25
کد خبر: 81423

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل خبرداد:

دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی در اردبیل

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت:اعضای باندی که با درج آگهی فروش کالا اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی می‌کردند، توسط پليس فتا اردبيل شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سرهنگ رحیم سروری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در پي اخبار واصله به پلیس فتا استان اردبیل در خصوص فعالیت یک پیج کلاهبردار در اینستاگرام و شیپور با تبليغات فروش مانتو و کتب کمک‌درسی کنکور ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:گردانندگان اين پيچ پس از ارتباط‌گیری با مالباختگان و درج پيام در دايرکت خواستار واريز وجه در قبال کالای درخواستی کرده و پس از اخذ وجه و كلاهبرداري از شكات ، هيچ کالايي رابه آنان ارسال نمی‌کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: با بررسی‌های تخصصي و اطلاعاتي صورت گرفته مشخص شد متهم اصلی با همراهی چهار نفر از دوستانش اقدام به ایجاد پیج جعلی کرده و از اين طريق از 64 نفر که بيشتر آنان را بانوان تشکیل مي دادند كلاهبرداري کرده اند.

وی تصریح کرد: با هماهنگي مقام قضايي اعضاي باند کلاهبردار اينترنتي مذكور در شهرستان مشگين شهر شناسايي ، دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
سرهنگ سروری گفت :شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌هیچ‌وجه مکان مناسبی جهت مراودات تجاری نبوده و هم‌وطنان عزیز قبل از رويت و دریافت کالای خریداری‌شده هیچ مبلغی را به حساب فروشنده انتقال ندهند.

انتهای پیام/م