17:12 - 1398/02/30
کد خبر: 81470

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

اردبیل به قطب‌ تولید بذر سیب‌زمینی در کشور تبدیل می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تبدیل اردبیل به قطب‌ تولید بذر سیب‌زمینی در کشور خبرداد و گفت: اردبیل بالاترین کاربری اراضی کشاورزی در کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اردبیل بالاترین کاربری اراضی کشاورزی در کشور را دارد، گفت: کشاورزان اردبیلی با استفاده از فن‌آوری کشت بافت و تولید ۲.۵ میلیون عدد غده مینی‌تیوبر، اردبیل را به عنوان یکی از قطب‌های تولید بذر سیب‌زمینی کشورتبدیل می کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سورگوم بذری و بیش از ۸۰ درصد بذر ذرت هیبرید کشور در استان اردبیل تامین می‌شود، گفت: بیش از ۱۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی بطور مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از کل مساحت استان ۴۳.۶ درصد را اراضی کشاورزی به مساحت ۷۷۸ هزار هکتار شامل ۵۱۵ هزار هکتار مزارع دیم، ۲۲۵ هزار هکتار مزارع آبی و ۳۸ هزار هکتار باغات و همچنین ۵۰.۴ درصد معادل ۹۱۰ هزار هکتار را مراتع، ۳.۵ درصد معادل ۶۳ هزار هکتار را جنگل و مابقی را سایر کاربری‌ها تشکیل می‌دهد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل به لحاظ داشتن تنوع اقلیمی خاص و منحصربفرد، وجود کشت و صنعت‌های مغان و پارس، دشت‌های حاصلخیز اردبیل، مغان و مشکین شهر، وجود بیش از ۱۲۰ هزار بهره‌بردار، ۴ میلیون واحد دامی، وجود سد‌های یامچی، سبلان و خدآفرین و بیش از یک میلیون هکتار منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/ج