12:19 - 1398/03/18
کد خبر: 81620

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل :

اشتغالزایی در 129 روستای استان اردبیل عملیاتی می شود

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته اشتغال زایی در ۱۲۹ روستا عملیاتی شد و امسال هم مقرر است اشتغال زایی در این تعداد روستا محقق شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،داود شایقی، رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌هایاشتغال زادر اولویت تأمین اعتبار هستند، گفت: در سال‌های گذشته اشتغال زایی در ۱۲۹ روستا عملیاتی شد و امسال هم مقرر است اشتغال زایی در این تعداد روستا محقق شود.

وی با بیان اینکه سند توسعه در ۱۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته، افزود: سند آمایش سرزمین استان اردبیل برگ زرینی در توسعه بلندمدت این استان است و این مطالعه در جایگاه سند بالا دستی انجام شده است.

شایقی طرح‌های اولویت دار استان را یادآور شد و گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل، تصفیه خانه آب اردبیل، توسعه پیست‌های اسکی آلوارس و راه اندازی پیست اسکی شابیل، سرعین و خلخال، پایاب سد خدا آفرین، مطالعه راه آهن اردبیل - پارس آباد و تکمیل فاضلاب شهرها از جمله طرح‌های اولویت دار استان اردبیل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل درباره اصلاح نقاط حادثه خیر درجاده‌هاو تأمین اعتبار آن افزود: ۷۲ درصدتصادفاتناشی از نبود جاده استاندارد در شمال استان و ۴۳ درصد دیگر هم در مسیر پارس آباد - مشگین شهر رخ می‌دهد که برای اصلاح این مسیرها تلاش می‌شود.

براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزارو ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/