18:41 - 1398/03/20
کد خبر: 81642

در مراسم معارفه مدیرکل کتابخوانه های استان اردبیل مطرح شد

افزایش ۳۵ درصدی کتاب در کتابخانه های ادبیل/ فرهنگ مطالعه از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بابیان اینکه همه کتابداران و فعالین عرصه کتاب وظیفه دارند برای بالا بردن سطح آگاهی علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کند، گفت: همه باید سعی کند تا فرهنگ مطالعه از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بعد از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی وجمعی از مسئولان استانی در سالن بیضاءاردبیلی برگزار شد.

افزایش ۳۵ درصدی کتاب در کتابخانه های استان

رباب عزیزخانی مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ابتای این مراسم به ارائه گزارش عمکرد در طول دوران تصدی مسئولیت پرداخت و گفت: در طول ۵ سال اخیر تعداد اعضاءفعال کتابخانه‌های عمومی با ۲۴ درصد افزایش از ۴۶ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه  تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز با ۳۵ درصد افزایش یافته است،گفت: تعداد کتابها از ۷۹۰ هزار نسخه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه رسیده است.

عزیزخانی در ادامه سخنان خود به تعداد کتابخوانه ها نیز اشاره کرد و گفت: تعداد کتابخانه‌های نهادی از ۴۵ واحد به ۶۰ واحدافزایش یافته است.

وی افزود: تعداد کتابخانه‌های مشارکتی نیز از ۱۲ کتابخانه به ۱۷ مورد رسیده است.

عزیزخانی در پایان سخنان خود به تشریح فعالیت های انجام گرفته در 5 سال گذشته پرداخت و گفت: کسب عناوین برتر در ارتقای کمی و کیفی انجمن کتاب خانه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب در استان، توزیع رایگان کتاب، نخستین نشست‌های کتاب خوان کودک، پویش کتاب خوان مجازی، طرح همه باهم بخوانیم، مراسم چهلم قلم و نشست‌ها و گفتگو‌های مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی را از برنامه‌های اجرا شده در این مدت بوده است.

 

فرهنگ، موتور محرک جامعه و کتابخانه‌ها زیر بنای توسعه جامعه هستند

پروانه رضا قلی زاده مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم به تشریح برنامه های خود پرداخت و گفت: با بهره‌گیری از آموزه‌های رهبر معظم انقلاب و با مشارکت همدلانه کارکنان کتابخانه‌ها و همه‌ی جامعه‌ی علاقمند به کتاب نسبت به ترویج مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور اقدام خواهیم کرد.

وی برنامه‌ریزی در جهت نقش فرهنگی و اجتماعی کتابخوانه‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، برپایی گفتگوی کتاب برای تمامی اقشار، رونمایی از کتب شعرا و نویسندگان و ترویج مطالعه در مناطق محروم را از جمله برنامه های خود عنوان کرد.

کتابداری، اثر بخش‌ترین شغل در نهاد کتابخانه ها

اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با اشاره به اینکه وظیفه همه کتابداران و فعالین عرصه کتاب تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است اظهار داشت: همه باید تاش کنند تا فرهنگ مطالعه از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود.

وی در پایان سخنان خود به شعار کتابدار محوری در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: اثر بخش‌ترین شغل در نهاد کتابخانه ها، کتابداری است و همه‌ی ما افتخار می‌کنیم که کتابدار هستیم و این رسالت مهم در جامعه را برعهده داریم.

انتهای پیام/ج