10:26 - 1398/03/22
کد خبر: 81654

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

هلال احمر منتظر اعتبارات دولتی نباشد/مردم را باید برای خدمت به هموطنان بسیج کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر نباید تنها منتظر اعتبارات و کمک‌های دولتی باشد و باید توان مردم را برای خدمت بیشتر به هموطنان بسیج کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،آیت الله سید حسن عاملی، صبح امروز در دیدار مدیر عامل و اعضای شورای معاونان جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: در رفتار اجتماعی باید جمعیت هلال احمر بیش از پیش دقت نظر داشته باشد، زیرا دشمنان با ترفند‌های مختلف به دنبال آسیب به سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نباید تنها منتظر اعتبارات و کمک‌های دولتی باشد، تشریح کرد: باید توان مردم را برای خدمت بیشتر به هموطنان بسیج کرد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: این جمعیت کار‌های خوبی انجام داده است و باید عملکرد خود را بیشتر تبلیغ کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل حدود ۲۰۰ نفر کارمند دارد، اما اینکه این جمعیت در حوادث مختلف عملکرد خوبی دارد به دلیل حضور داوطلبان و اعضای این جمعیت است.

رامین معبودی با اشاره به اینکه در سیل اخیر مردم استان اردبیل ۴۶۰ میلیون تومان کمک نقدی به صندوق‌های جمع آوری کمک‌های مردمی جمعیت هلال احمر پرداخت کردند، اظهار کرد: این کمک تنها از طریق صندوق‌های جمع آوری کمک‌های مردمی است و مبالغ واریزی مردم استان به حساب‌های متمرکز جمعیت هلال احمر را شامل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان به ارزش ۷۱۴ میلیون تومان هم کمک غیرنقدی داشتند، ادامه داد: تاکنون حدود ۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان اقلام از انبار جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مناطق سیل زده ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: تاکنون در مجموع حدود ۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی و جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

معبودی با اشاره به اینکه پیشگیری و آموزش بهترین روش برای کاهش آلام مردم در مواقع حوادث طبیعی و غیر طبیعی است، ادامه داد: در سال گذشته حدود ۲۱ هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر استان دوره‌های مختلف آموزشی را گذرانده اند.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل حدود ۵۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: ۴۴ خانه هلال و ۵۳ خانه داوطلب در روستا‌های استان راه اندازی شده است تا در حوادث مختلف قبل از رسیدن نیرو‌های عملیاتی توسط اهالی خود منطقه اقدامات اولیه انجام بگیرد.

انتهای پیام/م