10:40 - 1398/03/27
کد خبر: 81705

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل:

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل برگزار می شود

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پروانه رضاقلی‌زاده صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد باهدف ترویج کتاب ، کتابخوانی و فرهنگ منور رضوی به مناسبت دهه فرخنده کرامت نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را برگزار می‌کند.

 وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی است افزود:  هرساله منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های جشنواره افزوده می‌شود و در این جشنواره سه کتاب هشت قصه از امام جواد(ع)، درختی که بال درآورد و سیره تقوی ویژه امام جواد(ع) با عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال در دو بخش انفرادی و خانوادگی در سطح کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی  استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره در دو سطح ملی و شهرستانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، افزود: از ۸۰ نفر برگزیده فردی و ۸ خانواده برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل  ابراز داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی ۲۸ خرداد سال‌جاری است که علاقمندان می توانند جهت دریافت منابع به سایت جشنواره به نشانی Www.razavi.iranpl.ir و یا به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اردبیل مراجعه نمایند.

رضاقلی زاده از راه‌اندازی پویش کتابخوانی رضوی به مدت ۱۰ روز در اردبیل خبر داد و بیان گفت: امسال مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان و آحاد و اقشار مختلف مردم در این جشنواره پرشورتر است.

 

انتهای پیام/آ