15:32 - 1398/03/28
کد خبر: 81723

در مراسم افتتاحیه اجلاس اکو در اردبیل عنوان شد

دیپلماسی گردشگری تقویت شود/ صلح، امنیت و سلامت پیام اجلاس اکو به جهانیان

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه اجلاس اکو با بیان اینکه این جلاس فرصتی برای حرکت به سمت جهانی امن است،گفت: برنامه ما در این اجلاس تقویت همکاری‌ها و توجه به دیپلماسی گردشگری بین اعضای اکو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه اجلاساو با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو،میهمانانی از یونان، کانادا و ترکیه به همراه ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید خودسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان : سفر ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران

ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد ۱۰برابری گردشگران سلامت در ایران،گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به کشورهای همسایه ایران اشاه کرد و گفت: هدف ما تبدیل ایران به مرکز گردشگری سلامت در منطقه است چراکه توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر دوستانه با همسایگان ایران می‌شود .

حریرچی در پایان سخنان خود به تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان پرداخت و گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه‌گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل : گردشگری خط مقدم مبارزه با خشم است

حسین پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این مراسم ا بیان اینکه دیپلماسی گردشگری یک ضرورت و الزام است به تبیین پیام اصلی اجلاس اکو پرداخت و گفت: پیام این اجاس بین المللی بین المللی، صلح، امنیت و سلامت به جهانیان است چراکه گردشگری خط مقدم مبارزه با خشم است

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه  تقویت دیپلماسی گردشگری تنها یک راهبرد و برنامه نیست، گفت: این کار یک ضرورت مهم جهت تقویت سلامت در منطقه است.

پیرمؤذن امتیازت اقتصاد گردشگری را یادآورشد و گفت: کشورهای عضو اکو برای بهبود وضعیت اقتصاد خود باید به سمت اقتصاد گردشگری روی آورند چراکه امروز گردشگری تاثیرگذارترین اقتصاد در جهان است.

وی اهمیت تمدن، فرهنگ و تاریخ در بهبود وضعیت روحی ملت ها را یادآور شد وگفت: بهبود وضعیت وحی ملت های عضو اکو از مهمترین نکات اجلاس اردبیل است.

دبیر کل اتاق بازرگانی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو: دبیرخانه اکو سال 2021 به ایران منتقل می شود

به گزارش سبلان ما، آدام کولا دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری در سال 2021 مقر اکو خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد اعضای اکو در حوزه بهداشت و درمان ، گفت:  به‌رغم اینکه دولت‌ها و سازمان اکو برنامه‌هایی در حوزه سلامت اجرا کردند ولی هنوز در این زمینه پیشرفت شایسته‌ای نکردیم.

کولا مقررات حمایتی گردشگری سلامت، ایجاد مدل‌های کسب و کار و تعریف حقوق مالکیت معنوی را از جمله چالش‌های عمده سازمان اکو  عنوان کرد و گفت: این همایش فرصتی را فراهم می‌کند تا بر مشکلات اقتصادی و گردشگری در کشورهای عضو اکو فایق آییم.

قرائت پیام معاون رییس اجرایی جمهوری افغانستان، سخنرانی استاندار ادبیل، پخش نماهنگ از جمله برنامه های مراسم اجلاس اکو در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج