12:55 - 1398/03/29
کد خبر: 81736

استاندار اردبیل:

آبهای معدنی اردبیل نعمتی بزرگ برای گردشگران سلامت/کشورهای حاشیه خزر هدف صادرات محصولات کشاورزی ما است

استاندار اردبیل گفت:آب گرم های معدنی در استان اردبیل نعمت بزرگی برای گردشگران سلامت است که می توانند از آب های معدنی دارای خاصیت درمانی واقع در شهرستان های سرعین، مشکین شهر، نیر و خلخال بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو صبح امروز در نشست با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز درحاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت اکو در اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اردبیل سیستم نوبت دهی اینترنتی در حال بررسی است که امیدواریم افرادی که به جهت مداوا به ایران سفر می کنند رضایت کامل داشته باشند.

وی افزود: با هماهنگی معتبرترین بیمه ایران می توانیم مریض های کشور آذربایجان را در مطب ها و بیمارستان های ایران حمایت کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بازار هدف کالاهای تولیدی در استان، همسایگان شمالی بویژه جمهوری آذربایجان است گفت: استان اردبیل بیشترین مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان را دارد و علاوه بر آن اشتراکات فرهنگی،مذهبی، اجتماعی و زبانی باعث شده ارتباط ما با این کشور خوب و حسنه باشد.

استاندار اردبیل وجود آب گرم های معدنی در دامنه بلندترین قله شمالغرب کشور را نعمت بزرگی برای مسافران سلامت بر شمرد و گفت: گردشگران سلامت کشور آذربایجان می توانند از آب های معدنی دارای خاصیت درمانی بسیار، واقع در شهرستان های سرعین، مشکین شهر، نیر و خلخال بهره مند شوند.

وی از راه اندازی ایکس ری در گمرک بیله سوار خبر داد و افزود: با راه اندازی این سیستم مشکل ترانزیت حل شده و مراودات اقتصادی افزایش می یابد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مسئولان مستقر در گمرک بیله سوار چه طرف ایرانی و چه طرف آذربایجانی با ارتباط خوبی که دارند در صورت بروز هرگونه مشکل باید خودشان مرتفع سازند.

اکبر بهنام جو در پایان، جامعه هدف صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را کشورهای حاشیه خزر دانست و گفت: تولید محصولات منحصر بفرد در دشت مغان و راه اندازی بزرگترین سوله های گلخانه ای می تواند بازار جمهوری آذربایجان را پر رونق کند.

در این دیدار علی النقی حسین اف، سرکنسول آذربایجان در تبریز نیز آمادگی کشورش را برای هرگونه ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد و گفت: جمهوری آذربایجان همیشه با ایران و بخصوص استان های مرزی ارتباط تنگاتنگی داشته است.

وی با بیان اینکه از چهار نقطه با ایران رفت و آمد صورت می گیرد افزود: استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشور آذربایجان هستند و مراودات خوبی با این استان ها داریم.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز تصریح کرد: در کشور آذربایجان نیز پتانسیل گردشگری طبیعی و سلامت وجود دارد و آمادگی خود را برای ارتباط بیشتر اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه کوه نمک(دوز داغی) در آذربایجان قرار دارد افزود:گردشگران زیادی با تجویز پزشک به منظور مداوای بیماری های آسم و فیزیوتراپی طبیعی به این منطقه سفر می کنند.

 

انتهای پیام/آ