13:36 - 1398/04/04
کد خبر: 81827

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

هدف اورژانس اجتماعی پیشگیری از ناهنجاری ها است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اورژانس اجتماعی با هدف به حداقل رساندن زمان دسترسی مردم به منابع اجتماعی و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده ، راه اندازی شده و از آغاز فعالیت در استان گام‌های موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهزاد ستاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : اورژانس اجتماعی در سال ۷۹ با هدف به حداقل رساندن زمان دسترسی مردم به منابع اجتماعی و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در استان اردبیل راه‌اندازی شده و از آغاز فعالیت در استان گام‌های موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و وابسته به سازمان بهزیستی است، گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در هشت شهرستان استان اردبیل وجود دارد و دارای ماشین گشت در مکان‌های عمومی است که وظیفه آن مداخله در بحران‌هایی نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت و ... است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: اورژانس اجتماعی متشکل از گروهی روان‌شناس و مشاور و مددکار است که در مواقع بحران راهنمایی‌های لازم تلفنی انجام می‌شود و در صورت لزوم اعضای تیم در محل حاضر شده و مداخله می‌کنند.

ستاری تصریح کرد: مرکز اورژانس اجتماعی یا فوریت‌های اجتماعی از طریق چهار بخش خط ۱۲۳، تیم سیار، مرکز مداخله و پایگاه خدمات اجتماعی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند و شماره تلفن ۱۲۳ در کل استان ثابت بوده و از دورترین نقاط استان قابل برقراری ارتباط بوده که تمام خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است.

‌مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ابراز داشت: متقاضیان طلاق هم جزو افرادی هستند که از خدمات اورژانس بهره می‌برند و در برخی مواقع بانوان به دلیل همسرآزاری یا تقاضای طلاق به واحد‌های اورژانس مراجعه می‌کنند که نیاز به مشاوره حقوقی دارند و این خدمات هم خوشبختانه در این مراکز برای خدمت‌گیرندگان ارائه می‌شود.

ستاری افزود: در سال گذشته یک واحد مرکز پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه حاشیه‌نشین شهرستان خلخال راه‌اندازی شده و به ساکنان این منطقه خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام/آ