08:02 - 1398/04/13
کد خبر: 81902

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اینستکس شعاری، به درد نمی خورد/ زیر بار محدودیت های مالی نخواهیم رفت/سیاست کاهش تعهدات برجامی را دنبال می کنیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس در واکنش به بیانیه اینستکس با بیان اینکه اروپایی ها با راه اندازی بازی جدید به دنبال عملیات فرسایشی هستند،گفت: اینستکس شعاری به درد نمی خورد و ما به شدت به دنبال اعمال سیاست کاهش تعهدات برجامی هستیم.

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به بیانیه اروپایی اینستکس اشاره کرد و با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی بدون محدودیت با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

وی به بحث برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایران در قضیه برجام به همه تعهدات تنظیم شده عمل کرد ولی با این وجود، اروپایی ها همچون طرف آمریکایی بی تفاوتی بودند بطوریکه پایبند نبودن اروپا به تعهداتش در برجام نشان داد که اروپا هم قابل اعتماد نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورما  نیز به منافع ملت خود می اندیشد، گفت: حرف های دو پلو و شعار مابانه و در لفافه سخن گفت راه حل مشکلات موجود نیست و اروپا بهتر است در عمل حسن نیت خود را نشان دهد.

کریمی به جلسات  مجلس  در این خصوص اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه مجریه خواستار اقدام عملی اروپا هستند ، و در همین راستا، ما مهلت 60 روزه ای به اروپا دادیم تا در رفتار خود تجدید نظر کرده و با عقل و منطق و عمل به تعهداتش خود را نشان دهد  چراکه مسئولان کشور از همان ابتدای مهلت اعلام شده روند عمل به تعهدات در برجام را کاهش داده اند و لحظه به لحظه با وارد شدن به فازهای عملیاتی، همزمان با پایان مهلت اعلام شمده ، به دوران قبل از برجام بازخواهیم گشت.

وی به ایجاد خط اعتبار مالی موسوم به اینستکس اروپائیان نیز اشار کرد و گفت: این کار هم  تا الان در حد شعار است  و تا زمانیکه همه کشورهای طرف معامله ایران به این کانال اعتباری وارد نشوند و معاملات انجام نگیرد در واقع کاری صورت نگرفته است.

کریمی اینستکس بدون محدودیت را، کانال ارتباط مالی مد نظر دولت عنوان کرد و گفت: ما هرگز زیر بار محدودیت ها نخواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در هر حال ما به دنبال منافع ملت بزرگ ایران هستیم و در این راه اجازه دست درازی به دشمنان را نخواهمیم داد .

وی در پاسخ به سوال نفت در برابر غذا  از مفاد اینستکس نیز گفت: مطرح کردن چنین مسایلی مهم نیست چراکه رسیدن به مبادلات و ارائه خدمات مالی تعیین کننده است.

انتهای پیام/م.ج