19:30 - 1398/04/19
کد خبر: 81971

با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور انجام گرفت:

رونمایی از نمایش رادیویی شهید حجت الاسلام ورقا محبی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با حضور در منزل روحانی شهید حجت الاسلام ورقا علی محبی از نمایش رادیویی برگرفته از زندگی و نحوه شهادت این شهید والامقام رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز امیر نصیربیگی رئیس بسیج هنرمندان کشور به همراه حجت الاسلام محمد صفری امام جمعه لاهرود و علیرضا مردانه فرمانده حوزه فخرآباد با حضور در منزل روحانی شهید حجت الاسلام ورقا علی محبی از مبارزان انقلابی و شهدای دوران دفاع مقدس در روستای کویج مشگین شهر از نمایش رادیویی برگرفته از زندگی نامه و نحوه شهادت این شهید والامقام رونمایی کرد.

مادر شهید حجت الاسلام محبی در این مراسم ضمن تبیین ویژگی های این شهید والامقام به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: شهدا رفتند تا با عملی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، آرامش و امنیت را برای کشور اسلامی مان به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه فرزند شهیدش به همراه پدرش حیاط منزل را به حسینیه عزاداری برای اهل بیت(ع) تبدیل کرده بودند، گفت: شهید ورقا نیز همچون پدرش که وی نیز روحانی و مبلغ اسلامی بود تمام عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز در مراسم با بیان اینکه شهدا برگزیدگان خداوند از بین امت اسلام هستند، گفت: شهادت، مقام بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود به بازگویی مبارزات و نحوه شهادت این روحانی مبارز مشگین شهری پرداخت و گفت: روحانی شهید ورقا محبی به همراه روحانی شهید حجت الاسلام محلاتی بر اثر اثابت موشک دشمن به هواپیمای حامل رزمندگان اسلام در ابتدای دوران دفاع مقدس به مقام شهادت رسید.

مصطفی قهرمانی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان این مراسم به نحوه تولید نمایش های رادیویی برگرفته از زندگی نامه شهدای شاخص استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این کار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زبان روز در بین جوانان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 5 اثر در این زمینه تولید و منتشر شده است، گفت: نمایش های رادیویی شهیدان حجت الاسلام محبی، حجت الاسلام پیرزاده و  حجت الاسلام دیرین، حجت الاسلام حلیمی اصل و همچنین  شهدای والامقام، زکی و محمدرضا بهور تولید و پس از بازبینی نهایی توسط خانواده های شهداء، در جامعه منتشر شده است.

انتهای پیام/ج