20:55 - 1398/06/23
کد خبر: 82575

فعال عرصه هنر اردبیل؛

سلبریتی ها شمشیر دولبه هستند/ بنیاد نخبگان برای افراد مشهور برنامه ریزی کند

فعال عرصه هنر اردبیل با بیان اینکه اگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی به افراد مشهور بهاء و ارزش قائل شده و انها را تحویل بگیرند آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت،گفت: افراد مشهور نباید به حال خود رها شوند چراکه ممکن است با کوچکترین فرکانسی مجذوب کانال های مخالف شده و از روی ناگاهی به جامعه اسیب بزنند.

احسان ظهیری اردبیلی فعال جوان عرصه هنر اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،در مورد افراد مشهور به خصوص سلبریتی های هنرمند به بیان تفاوت مشهوریت و محبوبیت پرداخت و گفت: بعضی از افراد مشهور که به دنبال محبوبیت هستند از هر موقعیتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه جنس این افراد در عرصه فعالیت، به خوبی مشخص می شود گفت: اینگونه افراد برای رسیدن به محبوبیت، بدون توجه به مفهوم کاری که انجام می دهند دست به هرکاری می زنند.

مسئولین، سلبریتی ها را به حال خود رها کرده اند

این هنرمند اردبیلی در ادامه سخنان خود به مطالبه گری از مسئولین امر پرداخت و گفت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی برنامه چندانی برای افراد مشهور و به اصطلاح رایج، سلبریتی ندارند و انها را به حال خود رها کرده اند که اگر در این خصوص برنامه ریزی و مدیریت صحیح انجام می گرفت شاهد وقایع تلخ تکراری پی در پی همچون ماجرای دختر آبی در کشور نبودیم.

ظهیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه افراد مشهور خواسته و ناخواسته به این حد از مقبولیت در جامعه رسیده اند گفت: مسئولان نباید از این ظرفیت بزرگ غافل شده و نسبت به این پتانسیل عظیم بی توجه شوند چراکه این ظرفیت در صورت هدایت درست موجب تزریق اندیشه های ناب و تفکرات اسلامی و انقلابی در همه اقشار مردم می شود که این خود پیشرفت کشور را در عرصه های مختلف همچون فرهنگ و اجتماع در بر دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سلبریتی ها با تحمل سختی ها به این مرتبه از مقبولیت در اجتماع دست یافته اند، گذرا بودن این مرتبه از شهرت را برای افراد مشهور یادآور شد و گفت: اگر مسئولان برنامه خاصی در همه دوران، برای افراد مشهور طرح ریزی نکنند این افراد برای نگه داشتن خود در سطح فعلی دست به هرکار می زنند تا به هر نحوی در یاد مردم و هواداران خود زنده بمانند.

سلبریتی های منفی کور و کر عمل می کنند

هنرمند اردبیلی با بیان اینکه سلبریتی های منفی در تصمیم گیری های خود کور و کر عمل می کنند گفت: اگر این افراد کانالیزه نشده و به درستی هدایت نشوند دست به التهاب آفرینی در جامعه نیز خواهند زد چراکه افراد بدون آموزش و تنها با ابتکارات خود دست به کارها و اظهار نظرهایی می زنند که بعصا بدون آگاهی همراه بوده و به جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

وی مسئولیت اجتماعی افراد را متذکر شد و گفت: مسئولیت اجتماعی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد.

ظهیری در ادامه سخنان خود خواستار برنامه ریزی فرهنگی و برگزاری کارگاه های بصیرت افزایی برای افراد مشهور در همه عرصه ها شد و گفت: سلبریتی ها همانند درختی هستند که در خشکسالی و بدون دسترسی به امکانات خاص رشد و نمو کرده اند و دارای بهره ثمر شدند که اگر به آنها رسیدگی نشود و در برابر آفت ها سم زدایی نشود، موجب مسمومیت جامعه خواهند شد.

مسئولان، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

این فعال عرصه هنر اردبیل اشتباهات و خطاهای برخی افراد مشهور در جامعه را که بعضا به برخی معضلات اجتماعی نیز دامن می زنند،تنها در ابراز وجود دانست و گفت: افراد مشهور  برای اینکه در جامعه کم رنگ نشوند تلاش می کنند به هر قیمتی که شده خود را همیشه در جامعه مطرح کنند چراکه این افراد عاشق شهرت طلبی هستند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان کشور، استانی و شهرستانی به افراد مشهور، بهاء و ارزش قائل شوند و به اصطلاح انها را تحویل بگیرند آسیب های اجتماعی اینگونه افراد نیز کاهش خواهد یافت، گفت: اگر اینگونه افراد در داخل مورد توجه قرار نگیرند با دریافت کوچکترین فرکانسی از سوی بیگانگان حتی دشمنان کشور به آن سمت کشیده شده و تبدیل به تریبون مخالف نیز خواهند شد.

این فعال عرصه هنر اردبیل، حق اظهار نظر را متوجه افرادی دانست که اطلاع کافی و دقیق از اتفاق رخ داده داشته و قبل از آنکه کار از کار بگذرد اقدام به جریان سازی کرده باشند نه اینکه بدون اطلاع از جریان، موج سواری کنند.

وی با اذعان به اینکه بیگانگان کشور ما را آباد نمی کنند گفت: این خودمان هستیم که با اقدامات خودمان زمینه های تعالی و پیشرفت کشور را رقم می زنیم.

سلبریتی ها به نوعی نخبه هستند/ بنیاد نخبگان سیلبریتی ها را مورد توجه قرار دهد

این فعال عرصه هنر اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه سلبریتی ها از نوعی نخبگی یرخوردارند گفت: افرادی که به حدی از شهرت و محبوبیت در جامعه می رسند و روی قشری از جامعه تاثیرگذار هستند، به نوعی نخبه محسوب می شود که در این میان بنیاد نخبگان می تواند از این افراد حمایت کرده و با کانالیزه کردن و بها دادن به این افراد اجازه خارج شدن افراد مشهور و تاثیر گذار را از صراط مستقیم به آنها ندهند.

سلبریتی ها شمشیر دولبه هستند

ظهیری به جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت: سلبریتی ها به عنوان شمشیر دولبه در این جنگ هستند که اگر در داخل به انها توجه شده و آنها مثبت دیده شوند و استفاده مثبت از آنها شود به نفع کشور فعالیت خواهند کرد و اگر مورد بی توجهی قرارگرفته و دیده نشوند با التهاب افرینی و تاثیرگذاری منفی روی مخاطب به جامعه خودشان آسیب خواهند زد.

وی خواستار توجه و برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افراد مشهور شد و گفت: نهادهایی همچون بنیاد نخبگان با شناسایی سلبریتی ها و توجه کردن به انها می توانند با بصیرت افزایی در این افراد، آنها را به نفع اسلام و کشور بکارگیری کرده و حتی با مهندسی معکوس به اندیشه های دشمنان نیز ضربه بزنند.

انتهای پیام/ج