19:00 - 1398/06/27
کد خبر: 82634

گزارش لحظه به لحظه سبلان ما از اختتامیه دوره توانمندسازی فرماندهان گردان های سایبری بسیج؛

سردار سلیمانی: باید صدای انقلاب اسلامی از بستر فضای مجازی به تمام دنیا برسد/ معین: بسیج، پرچم‌دار نهضت ملی شدن فضای مجازی است/ رجبی دوانی: تصور تفاهم با غرب ساده اندیشی است

آیین اختتامیه نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان گردانهای سایبری بسیج هم اکنون با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما به نقل از مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در مراسم اختتامیه اولین دوره توانمندسازی فرماندهان گردان های سایبری بسیج ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین مراسم، اظهار داشت: فرماندهان گردان های سایبری برادر بسیج در این دوره گرد هم آمدند تا با آموزش های لازم برای ادامه فعالیت در فضای مجازی آماده شوند. فرماندهان گردان های سایبری خواهر نیز به زودی در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: سرعت در شکل گیری گردان های سایبری بسیج باعث شد تا بسیاری از تشکیل این گردان ها تعجب کرده و کمتر کسی فکر می کرد که ما در فاصله کمتر از یکسال بتوانیم گردان های سایبری بسیج را سازماندهی کنیم که این خصیصه اول این گردان های سایبری به شمار می رود.

معین با اشاره به نقش بسیج در نهضت ملی شدن فضای مجازی گفت: مسئولین امر در تکمیل روشنگری‌های فعالان فضای مجازی در فتنه‌های اخیر به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در تشریح خصیصه دوم تشکیل گردان های سایبری بسیج، افزود: امروز گردان های سایبری بسیج پرچم کلیدواژه ها و خطوط اصلی جریان انقلاب را در شبکه های اجتماعی به اهتزاز درآوردند و سرعت تشکیل این گردان ها و علاقه برای انجام ماموریت ناشی از اشتیاق این فرماندهان گردان ها و فرماندهان سپاه های استانی است که همواره از فعالیت فضای مجازی بسیج حمایت داشته اند.

معین در ادامه خاطر نشان کرد: خصیصه سوم این است که فرماندهان و اعضای گردان های سایبری بسیج به صورت جهادی و بدون چشم‌داشت فعالیت می کنند و این را با افتخار می گویم که این عزیزان در لشکر سایبری بسیج، کمترین چشمداشت و هزینه را برای سازمان بسیج داشته اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خصیصه چهارم گردان های سایبری بسیج روحیه وحدت بخشی و ایجاد انسجام رویه است. وقتی کوچکترین هجمه ای علیه انقلاب و نظام ایجاد و یا شبهه ای علیه اعتقادات مردم القا شود این شبکه مویرگی عظیم که امروز تا شهرستان ها کشیده شده یک هم افزایی چشمگیر ایجاد می کند که موجب می شود در مقابله با تلاش های دشمن یک وحدت رویه به وجود بیاید.

معین گفت: امروز می بینیم بلافاصله بعد از اینکه رئیس سازمان بسیج درخصوص فعالیت فضای مجازی و اهمیت تشکیل گردان های سایبری بسیج مصاحبه و اظهار نظر می کند، دشمن و در راس رسانه های معاند بی بی سی، رادیو فردا و ... دچار دستپاچگی می شوند که چرا سپاه و بسیج باید چنین تشکیلاتی داشته باشند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه دشمنان چه در داخل و چه در خارج فعال هستند تا مانع از فعالیت این گردان های سایبری شوند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم وقتی فعالیتی توسط گردان های سایبری بسیج صورت می گیرد، صدای برخی همسو با رسانه های بیگانه، در داخل نیز بلند می شود و از این فعالیت گلایه می کنند.

معین گردان های سایبری بسیج را دست بزن نظام در بزنگاه ها خواند و گفت: امروز گردان های سایبری بسیج، عملیاتی ترین و علمی ترین طرح ها را در فضای مجازی پیش می برند اما همین فعالیت ها نیازمند حمایت های همیشگی سازمان بسیج مستضعفین است تا این نهال نوپا به درختی تنومند تبدیل شود و محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما معتقدم هستیم لشکر سایبری بسیج برای شکستن انحصار ایجاد شده از سوی استکبار جهانی، در فضای مجازی فعال است و باید به این انحصار نیز پایان دهد. اهمیت پشتیبانی از این فضا زمانی مشخص می شود که ما مشاهده می کنیم در یک جبهه جنگ نداریم و دائم باید نگاه ما به خارج و داخل باشد. علاوه بر تمام مقابله ها با دشمن و کشورهای استکباری در فضای مجازی، در داخل از نمایندگان مجلس گرفته تا رسانه های مربوط به دولت نیز گاهی اوقات فضایی را ایجاد می کنند که نیازمند پاسخگویی و فعالیت نیروهای انقلابی و گردان های سایبری بسیج ضروری می شود.

معین همچنین افزود: نیروهای جریان انقلاب وظیفه دارند رفتار دشمن را دنبال و تبیین کنند و تا ریشه کنی باندهای دروغ چه در داخل و چه در خارج از پا نایستند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع استقلال فضای مجازی است. امروز این استقلال در قالب شبکه ملی اطلاعات باید رقم بخورد و امیدواریم بسیج پرچمدار این استقلال ملی در فضای مجازی باشد.

 

 

 

شکستهای دشمن در فضای مجازی غیرقابل کتمان است/ سازمان بسیج با تمام توان از یگان سازی جریان انقلابی در فضای مجازی حمایت می‌کند

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه اولین دوره توانمندسازی فرماندهان گردان‌های سایبری بسیج اظهار داشت: انگیزه حضور ما در بین شما بسیجیان عرض خدا قوت و خسته نباشید به شما فعالان انقلابی در عرصه فضای مجازی بود که با همت رئیس سازمان فضای مجازی بسیج این امکان فراهم شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی شاید هنوز از سوی بسیاری از ما شناخته نشده باشد؛ چگونه بود که ما در این شرایط که بر اساس محاسبات و معادلات معمول روز، حکومت پهلوی هم قدرت اقتصادی داشت و هم از ثبات سیاسی برخوردار بود و هم ابزارهای فرهنگی و رسانه ای و پشتیبانی های مهم بین المللی را در اختیار داشت. تنها حکومت حامی رژیم صهیونیستی در منطقه هم حکومت پهلوی بود و 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور و تسلط داشتند و جزو شهروندان درجه یک کشور به حساب می آمدند و از حق کاپیتولاسیون برخوردار بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چنین شرایطی با فرمان حضرت امام برای تظاهرات گسترده و عمومی پیروز شد یادآوری کرد: این پیروزی بزرگ در انقلاب اسلامی رموزی داشت؛ امام کتاب نظریه ولایت فقیه را پیش از آن تبیین کرده و همچنین علما در خصوص حکومت فقها و حکومت دینی نظریه پردازی کرده بودند.

سردار سلیمانی با اشاره به عوامل سقوط رژیم پهلوی خاطرنشان کرد: در یک فاصله کوتاه اتفاقاتی در کشور افتاد که باعث شد رژیم پهلوی ساقط شود. دنیا نیز باور نمی کرد در ایران اتفاقی رخ دهد و به خصوص آمریکایی‌ها به یکباره غافلگیر شدند. از همین منظر آنها به فکر مقابله با جمهوری اسلامی افتادند و تصور کردند می‌توانند مسیر را برگردانند. آنها به فکر نفوذ در دین‌دارها، جنگ‌های مسلحانه، جنگ تحمیلی افتادند و تهاجم گسترده‌ای را راه انداختند.

وی افزود: هیچ یک از اینها با رمزی که انقلاب اسلامی به واسطه آن به پیروزی رسیده بود، به بار ننشست. و باز هم آن رمز پیروزی انقلاب در ماجرای جنگ تحمیلی خودش را عیان کرد. حتی در برهه‌ای رادیوهای بیگانه گفتند 3 ماه دیگر جمهوری اسلامی ساقط می‌شود؛ بعد گفتند 6 ماه و هر بار یک ماه به یک ماه به آن اضافه کردند اما امروز انقلاب اسلامی 40 ساله شده و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. ما یک 40 سال پرافتخار پشت سر گذاشته‌ایم. 40 سالی که هیچگاه در تاریخ ایران وجود نداشته است.

وی همچنین گفت: در شهریور 1320 ایران اشغال شد. کسانی که افتخارشان این است که زیر علم طاغوت سینه بزنند یا چاکر رژیم پهلوی باشند بدانند که رضاشاه ده‌ها هزار نفر از نخبگان را سر به نیست کرد و سلاح‌ها را از عشایر گرفت و با پول مردم 100 هزار نفر از نیروهای انگلیسی را اجازه داد تا برای تسخیر ایران وارد کشور شوند. در آن برهه به رضا شاه می‌گویند باید کشور را ترک کنی و با یک راننده خودش را به محل تبعید می‌رساند. یعنی او را به تبعیدگاه نبردند بلکه خودش به تبعیدگاه رفت و حتی یک گلوله هم شلیک نشد تا از ایران دفاع کند. بعد یک نفر بلند می‌شود با افتخار می‌گوید جمهوری اسلامی راجع به رضاشاه اشتباه می‌کند. وضعیت کشور در زمان امثال رضاشاه اینگونه بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام(ره) اما آمد و کشور را به یک گنجینه تمام نشدنی تبدیل کرد. 10 سال امام و 30 سال رهبر انقلاب کشور را مدیریت کردند و به اینجا رساندند. امروز شاهد هستیم دشمن با سرمایه گذاری انبوه صف آرایی کرده اند، تا یک ملت را متوقف کنند؛ در تاریخ چنین فشاری وجود نداشته است. جنگ روانی، فشار اقتصادی حداکثری و نشان دادن تمایل به مذاکره، برنامه‌های استکبار جهانی برای مقابله با ایران است؛ اما ما می‌بینیم امروز رهبر معظم انقلاب با قدرت، دست رد به سینه آمریکا می‌زنند و هر نوع مذاکره با شیطان را رد می کنند.

سردار سلیمانی همچنین گفت: موسسات مطالعات راهبری خودشان امروز اذعان می کنند که سیاست های آمریکا در قبال ایران و انقلاب اسلامی شکست خورده است. این شکست ها هم اینگونه است که تمام راهبردهای آنان به بن بست رسیده و نمی توانند راهبرد جدیدی تولید کنند.

وی با بیان اینکه امروز می خواهند با جنگ رسانه ای و تولیدات انبوه جلوی افشای پوشالی بودن قدرت آمریکا را بگیرند تصریح کرد: وقتی ما در صحنه حرکت می‌کنیم می بینیم همه موفقیت ها برای جمهوری اسلامی و همه شکست ها نصیب آمریکا شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: این چه رمزی است که توانسته از ابتدای شروع حرکت انقلاب اسلامی این پیروزی ها را در اختیار جریان انقلابی قرار دهد و نظام جمهوری اسلامی را به بهترین شکل کارآمد سازد؛ آمریکا می داند اگر دنیا بفهمد که قدرت آنها پوشالی است دیگر کار آمریکا و سردمداران آن تمام می شود.

سردار سلیمانی گفت: منافقینی که در زمان جنگ رفتند و عمله صدام شدند و علیه ایران عملیات مرصاد را ایجاد کردند، همان‌ها امروز در فضای مجازی لشکر آمریکا شده‌اند و همه منافقین کار نظامی را کنار گذاشته‌اند و به عملیات‌های رسانه‌ای مشغول شده‌اند تا بتوانند در عرصه فضای مجازی علیه ایران اقدام کنند.

وی بیان داشت: آماده کردن 1000 گردان سایبری توسط نیروهای انقلابی اقدام بسیار مفیدی است اما کافی نیست. ما می‌خواهیم صدای انقلاب به تمام دنیا برسد. اگر این ندا به تمام دنیا برسد درهای رستگاری و صلح به روی مردم دنیا باز می‌شود و زمینه‌سازی در مسیر ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد شد.

وی افزود: باید فضا را بشکنیم و تنها امتیاز و ابزار آمریکا که فضای مجازی و رسانه است را از دست دشمن بگیریم. ما از حلقه‌های دشمن و از برنامه‌ریزی‌هایش خبر دقیق داریم. بخشی از موفقیت‌های به دست آمده از سوی نیروهای انقلابی در فضای مجازی نیز به واسطه همین اطلاعات و اشرافی است که نسبت به دشمن داریم. ما باید یگان‌سازی کنیم و در بین دشمن رخنه کنیم. یگان‌سازی در فضای مجازی بدون تردید مورد حمایت همه جانبه سازمان بسیج است.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه  توسعه گردان‌های سایبری بسیج باید خارق العاده باشد، اظهار داشت: با استفاده از دانش، تجربه و هنر فعالان عرصه فضای مجازی و گردان‌های سایبری باید به مقصود برسیم و این گردان‌‌ها باید اعتلا پیدا کنند. ما در فضای حقیقی توانستیم دشمن را شکست دهیم و باید بتوانیم از مجرای فضای مجازی و این رسانه همگانی نیز صدای انقلاب را به تمام جهان برسانیم.

وی یادآور شد: نباید فقط به این اتکا کنیم که ایران را از هجمه دشمن ایمن کنیم. بلکه باید جهان اسلام و دنیای تشنه حق و حقیقت را با فرهنگ انقلاب اسلامی و با حقایق نظام جمهوری اسلامی آشنا کنیم. نظام جمهوری اسلامی یک الگوی قابل اعتنا و افتخارآمیز است و به زودی شاهد تکمیل این الگوی پرافتخار در تمام جهان اسلام خواهیم بود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هر چه در توان داشته باشد به میدان آورده و از فعالیت در فضای مجازی حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای سال آینده نیز باید این فعالیت ها چند برابر شود تا انشالله شاهد رشد قابل توجه جوانان انقلابی در فضای مجازی باشیم. تشکیل 1000 گردان با آن توانایی‌هایی که جریان انقلابی در اختیار دارد، خیلی فاصله دارد و نباید به این تعداد بسنده کرد. فعالیت‌های نیروهای انقلابی باعث شد تا همه به فعالیت جوانان انقلابی در فضای مجازی ایمان آورند و ما نیز ایمان آوردیم. بسیج بازوی اصلی انقلاب اسلامی است و باید بتواند به بالاترین قله‌ها دست یابد.

 

رجبی دوانی: تصور تفاهم با غرب ساده اندیشی است

در ادامه این همایش محمدحسین رجبی دوانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت: ساده اندیشی است که تصور کنیم می‌توان با غرب به مفاهمه رسید. گفتگوی تمدن‌ها با غرب نتیجه‌ای جز وابستگی، انفعال و زیر سلطه رفتن ندارد. کسانی که در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید بدانند که امروز این عرصه، عرصه جنگ نرم است.

وی افزود: اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، می‌بینیم غربی‌ها در تمام طول تاریخ قصد داشته‌اند به شرق چیره شوند. این در حالی است که شرق دارای تمدنی دیرینه است. بر مبنای همین دیدگاه بود که اسکندر به ایران یورش برد و  امپراطوری هخامنشیان را شکست داد.

رجبی دوانی گفت: عامل اصلی تمام جنگ‌ها در تاریخ نیز خودبرتر بینی غربی ها در تاریخ بوده است که می خواستند بر تمام دنیا مسلط شوند. این برتری طلبی حتی بعد از عیسی مسیح نیز ادامه پیدا کرد و رنگ و بوی دینی به خود گرفت. آنها خود را موحد می‌دانستند و ایرانیان را مشرک می‌خواندند تا اینکه اسلام ظهور کرد و در دوران رسالت پیامبر و تشکیل حکومت اسلام در مدینه، نخستین رویارویی اسلام و غرب در سال پنجم بعد از هجرت صورت پذیرفت.

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت: از آن زمان به بعد جنگ‌های اسلام با غربی‌ها ادامه داشت و پیروزی‌هایی که جریان اسلام به دست آورد باعث شد تا اسپانیا و روم و پرتغال امروزی و بخش‌های مهمی از فرانسه امروزی به دست مسلمانان افتد. همین شکست‌ها از آن زمان به بعد باعث شد تا غربی‌ها که دیدند نمی‌توانند مقابل مسلمانان ایستادگی کنند، به اقدامات فرهنگی علیه مسلمانان روی آوردند و جنگ خود با مسلمانان را به این سمت آوردند و تا چند دهه نیز توهین به مقدسات مسلمانان را در دستور کار قرار دادند اما باز هم دیدند از این طریق نمی‌توانند مسلط شوند؛  لذا این بار به تحت تاثیر قرار دادن جوان‌های مسلمان و تحریف افکار این جوانان روی آوردند.

رجبی دوانی افزود: بعد از شکست‌های پی در پی غرب در قبال اسلام، این بار به ترجمه قرآن به سبک خودشان روی آوردند. ترجمه‌هایی که باعث می‌شد وقتی یک مسیحی این ترجمه قرآن را می‌خواند از اسلام متنفر شود. در ادامه از رواج فساد و فحشا گرفته تا ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای میان مسلمانان رفته رفته باعث شد تا مسلمانان دچار انشقاق شوند و رفته رفته قلمرو مسلمانان از جنوب اسپانیا عقب کشیده شد.

این استاد دانشگاه با ادامه تبیین سیاست‌‌های غرب در مقابله با مسلمانان بیان داشت: غرب از زمانی که مطمئن شد که مسلمانان دیگر نمی‌توانند از لحاظ نظامی آنها را شکست دهند، به کار علمی در خصوص فقه و علوم اسلام روی آوردند تا بتوانند در آن تحریف ایجاد کنند. آنها کاری کردند که نقاط قوت و ضعف مسلمانان را بشناسند تا بدانند چگونه می‌توانند بر آنها مسلط شوند.

رجبی با بیان اینکه در مسیر فعالیت‌های ضد اسلامی غرب تا دوران معاصر، انقلاب اسلامی آمد و معادله تحمیل غرب را بر هم زد، خاطر نشان کرد: اینکه دین و سیاست باید از یکدیگر جدا شوند تا پیشرفت حاصل شود، توسط انقلاب اسلامی بهم ریخت و همین باعث شد تا غرب احساس خطر کند. انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین از سیاست جدا نیست و برای پیشرفت باید در کنار هم قرار گیرند. همین مسئله باعث شد تا آنها احساس کنند اگر انقلاب اسلامی پیشرفت کند، می‌تواند زمینه ساز تسلط دوباره مسلمانان بر غرب باشد. به همین دلیل از همان ابتدا اقدام به تخریب و دشمنی با انقلاب اسلامی پرداختند.


وی گفت: شرق و غرب این بار دست در دست یکدیگر داده بودند تا جمهوری اسلامی را شکست دهند اما در طول 40 سال گذشته نتوانستند خدشه ای به ایران وارد کنند. همین مسئله باعث شد تا به جنگ نرم روی آورده و  وقتی از جنگ سخت نتیجه نگرفتند، روی جنگ نرم کار کردند که پایه‌های اعتقادی مردم را سست کنند تا بتوانند به راحتی نظام جمهوری اسلامی را شکست دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکی از ابزارهای اصلی دشمن در جنگ نرم، فضای مجازی است،‌ اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از این عرصه به جنگ جمهوری اسلامی رفته است؛ بنابراین ما امروز هم در جنگ هستیم اما شکل آن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر کرده است.

رجبی دوانی گفت: در طول تاریخ هرگاه شیعه قدرت پیدا کرده تمدنی را شکل داده است. امروز حرکت انقلاب اسلامی با رهبری خردمند مقام معظم رهبری به دنبال تشکیل یک تمدن جدید در عالم شیعه و اسلام است .

وی تصریح کرد: امروز نفوذ صورت گرفته است. زمانی بود که اسم آمریکا با نفرت در جامعه همراه بود اما امروز می‌بینیم مقامات رده بالای ما فرزندان خود را برای تحصیل یا زندگی به آمریکا می فرستند؛ ما وظیفه داریم با این قضایا مقابله کنیم.

رجبی دوانی افزود: ترامپ اگر یک خدمت به جمهوری اسلامی کند این است که وابستگان به مسئولان جمهوری اسلامی را از کشورش اخراج کند اما یقین بدانید اینکار را نخواهد کرد چراکه این افراد ابزارهای مناسبی برای جاسوسی آمریکا هستند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: مقاومت مردم نشان از این دارد که به لطف خدا و با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری انقلاب،  تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت، به شرطی که مسئولان و مدیران کشور در مسیر رهنمودهای رهبری حرکت کنند.

رجبی دوانی با بیان اینکه خطر امروز در خارج از کشور نیست بلکه در داخل کشور است، یادآور شد: ما در سال جاری، انتخابات مهم مجلس را داریم. برخی در داخل می‌خواهند با حاشیه‌سازی‌هایی چون دروغ دختر آبی، افتضاح اصلی خود را برای انتخابات بپوشانند. در انتخابات آینده می‌خواهند با همین روش جلوی روشن شدن مسائل اصلی گرفته شود اما با تلاش نیروهای انقلابی و جهادگران عرصه فضای مجازی، باید مقابل این اقدامات ایستاد. ان‌شاءالله به یاری خداوند شاهد تشکیل تمدن نوین اسلامی توسط جمهوری اسلامی باشیم تا بر ظهور حضرت مهدی(عج) زمینه‌ساز باشد.

 

رونمایی از نرم افزار سواد رسانه‌ای «تتیس»

در این مراسم از  نرم افزار سواد رسانه ای "تتیس" نیز رونمایی شد.

این نرم افزار که تحت سیستم عامل اندروید است، اولین اپلیکیشن سواد رسانه‌ای ایران به شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به آموزش و توانمندسازی خانواده‌های ایرانی در زمینه‌های سواد رسانه‌ای، کسب و کار دیجیتال، آموزش فوتوشاپ، آموزش زبان انگلیسی، بازی‌وارسازی و انیمیشن‌سازی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ج