11:15 - 1398/06/28
کد خبر: 82641

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل

بیش از ۷۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل اجرا می‌شود

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از ۷۰۰ برنامه در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سردار سرتیپ دوم پاسدار فرهنگ مستعد حصاری جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اردبیل از اجرای ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس با شعار " ما پیروزیم" در استان اردبیل خبر داد.

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یاد آورد شد: بی تردید، مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ. ملی خود بود، دفاع کردند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدایی است که در سنگر دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزنده برای قدردانی از زحمات رزمندگان و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا است و برنامه ریزی‌های این هفته با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و ملی است.

 
 
وی با اشاره به اینکه مقاومت ملت ایران، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس الگوی کشور‌های منطقه و کشور‌های جهان شده است، گفت: در این ایام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدبیری اندیشیده در هر استان در هفته دفاع مقدس یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس را بازخوانی نماید و این عملیات‌ها را به خوبی برجسته نمایند تا ابعاد مختلف این عملیات از دیدگاه‌های مختلف بازخوانی گردد.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با هفته دفاع مقدس سال ۹۸ در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته و در چهار محور بومی و محلی - نمایشگاه رزمی و فرهنگی - نمایش هنری و رژه نیرو‌های مسلح در شهریور خواهد بود که ان شاء الله همانند سال‌های گذشته این مراسمات به صورت باشکوهی برگزار خواهد شد.

سردار مستعد یاد آور شد: رزمندگان عاشورایی اردبیل در دوران جنگ تحمیلی در قالب لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان یکی از یگان‌های خط شکن در این عملیات با تقدیم شهدای گلگون کفن سبب پیروزی این عملیات شدند.

وی ادامه داد: امسال در استان اردبیل عملیات والفجر ۸ که عملیات آبی خاکی هست در نظر گرفته شده و برای این منظور سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در کنار مجموعه شورابیل و باغ موزه دفاع مقدس محلی را پیش‌بینی کرده به عنوان محل نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر ۸ تا در این منطقه بتواند ابعاد مختلف دفاع مقدس و عملیات والفجر ۸ با ارائه برای مردم عزیز که مشتاقانه در انتظار هستند تا در ایام دفاع مقدس و سنوات قبل از این محل بازدید کنند.

مستعد بیان کرد: در عملیات غرور آفرین والفجر ۸ که در سال ۶۴ انجام شد، رزمندگان اسلام توانستند با رمز یا زهرا (س) از رودخانه اروند گذشته و منطقه فاو را به کنترل خود در آورند که این پیروزی در کل رسانه‌های جهان منعکس شد.

مستعد با بیان اینکه بسیج هنرمندان نمایش هنری این هفته را عهده دار است، تصریح کرد: نمایشگاه افلاکیان خاکی که سال گذشته برای نخستین بار در استان اجرایی شد امسال نیز همزمان با هفته دفاع مقدس هنرمندان استان اردبیل با مسئولیت بسیج هنرمندان در محل نمایشگاه رزمی، فرهنگی و هنری شورابیل برگزار خواهند نمود.

میزبانی سپاه حضرت عباس (ع) از برگزاری رژه نیرو‌های مسلح ۳۱ شهریور ماه سالجاری اردبیل

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) خبر داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیرو‌های مسلح ۳۱ شهریور ماه در اردبیل برگزار می‌شود و نیرو‌های مسلحف بسیجیان، بسیجیان دریادل، گردان‌های بسیج با رژه حماسی خود اقتدار و عظمت را به دنیا نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: طبق صنوات گذشته رژه ۳۱ شهیرور ماه امسال با میزبانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با حضور یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح استان در میدان ارتش اردبیل ساعت ۸.۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: پاسداشت خون شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و همچنین ارج نهادن به جان فشانی‌های جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ کرامت و منزلت والای آنان و تکریم خانواده‌های معظم شهدا کمترین کاری است جزو وظایف اصلی ما است که باید به نحو شایسته انجام شود.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اردبیل در سال ۹۸
 
 
سردار مستعد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس سال ۹۸ در استان اردبیل با شعار "ماپیروزیم " برگزار خواهد شد و برنامه‌های مختلفی در سراسر استان برگزار خواهد شد تصریح کرد: نخستین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان "قدرت- توانمندی اقتدار نیرو‌های مسلح" برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد که اعم از؛ اجرای رژه اقتدار در اردبیل، صبحگاه نیرو‌های مسلح، اجرای نمایش افلاکیان خاکی در نمایشگاه شورابیل به مدت یک هفته در نمایشگاه شورابیل، برپایی نمایشگاه و موکب عزاداری در گمرک بیله سوار با نمایش آثار دفاع مقدس و واقعه عاشورا و پذیرایی از مسافرین آذری در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری نشست روشنگری با موضوع‌های گام دوم انقلاب در شهرستان کوثر، برگزاری مسجمع بسیج شهرستان نیر و ایجاد نمایشگاه عکس در انگوت، گرمی، شاهرود و سرعین در طول هفته می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان " دانش پژوهشی، معرفت، جوانان و سربازان" و با اجرای برنامه‌های مختلف نواختن زنگ مهر و مقاومت و برگزاری صبحگاه دانش آموزی در اردبیل، آغاز برنامه یک کاسب یک دانش آموز در آستانه برگزاری مدارس، همایش رزمندگان هست سال دفاع مقدس در خلخال، برگزاری شب شعر خاطره در بیله سوار، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عکس، پوستر، نقاشی و کتاب، محفل خاطره گویی و رونمایی از کتاب در مشگین، شورای اداری استان برگزار خواهد شد.

مستعد با اشاره به شعار محوری امسال بیان داشت: در سومین روز با شعار" رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری" برنامه‌های پیش بینی شده که از جمله آن‌ها مادران آسمانی در کوثر، یادواره شهدای بخش انگوت، برگزاری کلاس‌های ترویج و آموزش همگام با بسیج کشاورز، بازدید از صنایع موفق استان، افتتاح پروژه محرومیت زدایی روستایی در نیر، یادواره شهدای طلاب و محفل خاطره گویی توسط بسیج جامعه زنان می‌باشد.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه ملت ایران با بصیرت و دشمن شناسی مقابل توطئه‌های دشمنان کشور ایستاده اند، گفت: چهارمین روز نمایشگاه با شعار" بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه" شامل برنامه‌های برگزاری همایش عفاف و حجاب در اصلاندوز، برگزاری یادواره شهدای بخش سبلان سرعین، افتتاح پایگاه شهید حسین زاده، ویزیت رایگاه در مناطق محروم نیرو در طول هفته، نشست سیاسی در خصوص گام دوم انقلاب در شهرستان نمین، یادواره شهدای شرکت برق، محفل خاطره دانش آموزی و برپایی نمایشگاه عکس در دانشگاه‌های استان است.

وی افزود: پنجمین روز نمایشگاه با شعار" شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان" است که برنامه‌های مختلفی در این روز برگزار خواهد شد که به شریح ذیل می‌باشد، همایش و تجمع بزرگ بسیجیان پیشکسوت و رزمندگان دوران دفاع مقدس در بیله سوار، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری اختتامیه طرح هجرت دانش آموزی در سرعین، یادواره شهدای فرهنگی در اردبیل، پارس آباد و گرمی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در کلیه نواحی، برگزاری مسابقه کاراته بسیج در حوزه مقاومت هشجین، برگزاری بچه‌های مسجد در نیر، برگزاری شب شعر با موضوع دفاع مقدس در بسیج دانشجویی، یادوراه شهدای شهرداری اردبیل و نقد کتاب جهاد عشایر.

مستعد اضافه کرد: هفتمین روز از هفته دفاع مقدس در استان اردبیل با عنوان" رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران" با برنامه‌های ذیل برگزار می‌گردد، افتتاح پایگاه شهید عباسی اندراب در سرعین، افتتاح پروژه آب رسانی شب در خلخال، عیادت از جانبازان دوران دفاع مقدس در بیمارستان ایثار اردبیل، یادواره هشدای والفجر ۸ و یگان دریایی، توانمند سازی معلمان مرد و زن بسیجی در نیر، گرمی و شاهرود و نقدر کتاب شعر دفاع مقدس.

سردار مستعد با بیان اینکه ملت ایران دور دوران دفاع مقدس حماسه‌ای ماندگار خلق کردند و ابیستی یاد و خاطره رزمندگان، رشادت و از جان گذشتگی شهدا در یاد و خاطره‌ها جاری و ساری باشد، گفت: در آخرین روز برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال ۹۸ در استان اردبیل برنامه‌هایی با عنوان" فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان" تدارک دیده شده است که برنامه‌های یادواره شهدای کارمندی اردبیل، تجلیل از نفرات برتر نمونه ایستگاه نقاشی بسیج دانش آموزی، یادواره شهیده عصمت پور انوری در پارس آباد، برگزاری همایش بزرگ رزمندگان عاشورایی، پرچمداران و خط شکنان گردان علی اصغر (ع) در طول دفاع مقدس در مشگین شهر و نکوداشت رزمندگان و رونمایی از کتاب کانال پنجم در نمایشگاه دفاع مقدس شورابیل.

مستعد حصاری تصریح کرد: برنامه‌های عمومی نیز به مناسب هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر ۸ در مجمتع تفریحی شورابیل، گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه، یادواره شهدا در تمامی و مناطق استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، نمایشگاه تئاتر خیابانی با محوریت دفاع مقدس، نشست‌های روشنفکری، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی است.

 

انتهای پیام/م