14:55 - 1398/06/28
کد خبر: 82642

در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی مطرح شد؛

پیش بینی ورود 12 هزار زائر آذربایجانی از مرز بیله سوار به اردبیل / دو هزار موکب اربعین حسینی در کشور فعالیت می کند

در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی که پیش ازظهر امروز با حضور تمامی دستگاه های اجرایی استان در محل امامزاده سید صدر الدین اردبیلی برگزار شد، همگان بر آمادگی لازم برای برپایی موکب های داخلی و پذیرایی هرچه باشکوهتر از زائران اربعین حسینی داخلی و خارجی در استان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی که پیش ازظهر امروز با حضور تمامی دستگاه های اجرایی استان در محل امامزاده سید صدر الدین اردبیلی برگزار شد، همگان بر آمادگی لازم برای برپایی موکب های داخلی و پذیرایی هرچه باشکوهتر از زائران اربعین حسینی داخلی و خارجی در استان تاکید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور  خیریه استان اردبیل گفت: با توجه به برداشته شدن ویزا در کشور پیش بینی می شود بیش از 12 هزار زائر آذربایجانی از مرز بیله سوار به اردبیل جهت عزیمت به اربعین حسینی و کربلای معلی وارد استان اردبیل اردبیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده که در اولین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در جمع دستگاه های اجرایی استان سخن می گفت اظهارداشت: تمامی دستگاه های اجرایی استان امسال با نظم و شکوه خواص برنامه ریزی شده است تا بتوانیم با بر پایی چند موکب از مرز بیله سوار تا امامزاده سید صدرالدین اردبیل میزبانی سایسته وخوبی را نسبت به زائرین آذربایجانی و هم استانی های عزیزمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه از صدها زائر حسینی در موکب های اربعین حسینی استان پذیرایی و اسکان موقت داده خواهد شد افزود: روزانه بیش از یک هزار زائر در این موکب ها پذیرایی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آمادگی و فضاسازی جاده ها از مرز بیله سوار تا مرکز استان با زبان های مختلف لاتینی، آذربایجانی و فارسی ویژه زائران اربعین حسینی کشور آذربایجان خبرداد و افزود: روزانه برای اسکان 300 نفر از زائرین آذربایجانی و پذیرایی بیش از 100 نفر از این زائران حسینی در امامزاده سید صدرالدین اردبیلی فراهم می شود.

120 دستگاه اتوبوس آماده خدمات رسانی به زائران اردبیع حسینی است

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع)  استان اردبیل نیز در این جلسه از آمادگی بیش از 120 اتوبوس برای حمل و نقل زائران خبرداد وافزود: امینت زائران اربعین حسینی از مرز بیله سوار تا مرز خسروی تامین و برنامه های فرهنگی و مذهبی و هنری برای این زائران تدارک دیده شده است. 

سرهنگ شکور عبدی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی امروز مختص کشور عراق و ایران نیست افزود: پیاده روی اربعین حسینی امروز جهانی شده است و بصورت مستقیم و غیر مستقیم 8 کشور منطقه را درگیر خود کرده است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یک مانور برای ظهور منجی عالم بشیرت است تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید با جان و دل تلاش کنند تا این عملیات بزرگ فرهنگی و اسلامی به نحو احسن هم در داخل استان و کشور و هم در ان سوی مرز در مسیر کربلا و نجف بصورت شایسته انجام شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:خدمت به زائرین سید الشهدا (ع)  یک تکلیف الهی نه ادرای و لذا باید تمامی دستگاه های اجرایی در این خدمت رسانی تلاش کنند.

انتهای پیام/ ه