21:38 - 1398/06/28
کد خبر: 82649

وزیر فرهنگ و ارشاد در اردبیل:

بنیاد فرهنگ آذربایجان می تواند ادبیات استانهای شمالغرب کشور را تقویت کند

وزیر فرهنگ و ارشاد احیا و تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان می تواند فرهنگ ، هنر و ادبیات مشترک استان های شمالغرب را تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو عصر امروز در ششمین جلسه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار داشت:این بنیاد برای ارتقای فرهنگ عمومی آذربایجان بر اساس برنامه های راهبردی و طبق اساسنامه تحت نظر هیئت امنا تلاش می کند.

وی با بیان اینکه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل در تشکیل این بنیاد دخیل هستند، افزود: عده ای از کارشناسان و اساتید برجسته مناطق ترک زبان در شمالغرب به منظور توسعه فرهنگ غنی آذربایجانی و احیای آیین و سنت ها در تاسیس این بنیاد تلاش کردند و تا بحال عملکرد موفقی داشته اند.

استاندار اردبیل گفت: اینکه برگزاری جلسات از مرکز به استان ها انتقال یافته، می تواند برای پیشرفت و توسعه اشتراکات فرهنگی و اجتماعی حایز اهمیت باشد.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:در ایران اقوام مختلفی با پیشینه چندین صد ساله با مسالمت و آرامش کنار هم زندگی می کنند و در واقع ایران مهد هنر و خلاقیت است.

سید عباس صالحی با اشاره به اینکه تمام قومیت ها از یک کشور به نام ایران صیانت می کنند افزود:همه اقوام دارای اداب و رسوم متفاوت و فرهنگ های مختلف در ایران زندگی می کنند و منطقه آذربایجان نیز با داشتن فرهنگ و تمدن غنی دارای آداب و رسوم خاص خودش است.

وی احیا و تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این بنیاد می تواند فرهنگ ، هنر و ادبیات مشترک استان های شمالغرب را تقویت کند.

صالحی تصریح کرد:اقوام مختلف در آذربایجان بخش مهمی از هویت تاریخی کشور را تشکیل می دهند همانگونه که سایر اقوام دارای هویت تاریخی عمیق در نقاط مختلف هستند.

وزیر ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند چشم انداز این بنیاد مشخص است افزود: در کارکرد این بنیاد طبق اساسنامه ای که در جلسات مختلف تصویب شده است بر اساس الویت می توان فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی را برای تقویت بیشتر اشتراکات موجود انجام داد.

گفتنی است ششمین جلسه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداران و مدیران فرهنگ و ارشاد چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان عصر امروز در سالن باهنر استانداری اردبیل برگزار شد و در پایان اعضای هیئت مدیره و بازرس این بنیاد از چهار استان مجاور انتخاب شد.

 

انتهای پیام/م