08:01 - 1398/06/30
کد خبر: 82651

یادداشت:

آن سوزِ دل و این سازِ عمل !

اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی که منجر به سلب اعتماد عمومی گردیده، نه در شعر و شعار محقق می گردد و نه صِرف دعوت عمومی در حمایت از تشکیلات قضائی جلوه نمائی می کند، اصلِ مبارزه با فساد مالی و اداری، فقط در "قُول و فعلِ بزرگان" نهفته است و عزم جدی آنان را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، یوسف اکبری فعال سیاسی و اجتماعی اردبیل طی یادداشتی به ضعف و ناتوانی مدیران استانی اشاره کرد و نوشت:همزمان با موسم تعطیلات سه ماهه،حضرت آیت الله سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه و خطیبِ جمعه هفته های آغازینِ تابستان که‌ برخی آنرا سخنان"کوبنده و طوفانی" تلقی نمودند، با انتقاد شدید از بهم ریختگی حوزه گردشگری و سرمایه گذاری خاطر نشان کردند:"برخی از فرمانداران و مدیران ما آنقدر ضعیف و ناتوانند که بقایِ اینچنین مسوولانِ عاجز، بطوریکه عُرضِه کار کردن در حد و اندازه یک دهیار و بخشداری را نداشته اند،نه تنها ظُلم بزرگ در حقِ مردم این استان بوده بلکه جای تامل در آنست،آقای استاندار دلیل ابقایِ مدیران ضعیف و فرمانداران ناتوان را در چه شاهکاری دیده؟چه برکتی سراغ گرفته؟ چه منفعتی یافته و بدنبال چه توفیقی بوده،خود جای سوال است و تعجب"؟!

حال با گذشت سه ماه از تعطیلات تابستانی!!
 جناب استاندارِ عزیز عکس العمل اِقناعی جنابعالی در اینخصوص چه بوده و تعلّل آنرا در کجا باید جستجو نمود؟؟
 شناسائی مدیران ناتوان و فرمانداران عاجز با "کُدرَمزهای" موجودِ در متن این خطبه ها،همچنین کسانیکه زمینه ساز بر این حضور هستند!! واضح و شفافِ افکار عمومی بوده، اینک جنابعالی در حل و فصل آن چه کرده و چه اقدامی را اتخاذ در تصمیمتان نموده اید؟؟
آیا در برکناری فرمانداران عاجز و مدیران ناتوان،آنچنان"درمانده و بی اختیارید"که لاجرم دست به عصا از تربیون مقدّس برآمده اید یا این "سوزِ دل"را چون تعارفی بیش ندانسته،"سازِ عمل بر آنرا" تکرار همان قِصّه معروفِ در غُصّه سد عِمارت تصور نموده، در هفته ای دربِ اُتاقت گِل گرفتند و هفته دیگرش لَب به تحسینت گشودند!!
جناب استاندارِ عزیز آیا استحضارتان بوده، قریبِ ۷-۸ ماه پیش مراسم تودیع و معارفه مدیران دو نهاد فرهنگی و تبلیغی در حضور شخص عالیجناب برگزار و ظاهرا ادغام غیرقانونی و غیرشرعی آنرا، خودسرانه از این استان کلید زده، هیچ علاقه ای هم در فیصله بخشی"مدیریت دوگانه سُوز" که آثار منفی و مخرب بلاتکلیفی آن، بر خلاف بعضی تعابیرِ ساده اندیشانه در همین مراسم اخیر از اجتماع سوگواران حسینی مرکز استان!! همگان بچشم دیده و اُفول برنامه های بی صاحبش را با نواقص و کاستیهای موجود از نزدیک تجربه کردند، حال جنابعالی علت تاخیر این سردرگُمی ها را کجا دانسته و تاکنون چه پاسخی ارائه افکار عمومی نموده اید؟!
اگر جانشینِ شایسته و سزاوار بر این منصب نیافته اید، وای ویلا
اگر جایگزینِ بجز مدیر قبلی را، مطیع و فرمانبردار سراغش ندارید، وای مصیبتا
 جناب استاندارِ عزیزآیا مطلع هستید بعضی از مدیران تحت امر، امروز یکپایِ همیشه ثابت در مدیریت سالهای دور و نزدیکی بوده اند که نه جوابگویِ مرکزنشینانند و نه پاسخگویِ مصدرنشینان استانند!! آنانیکه اگر نهارشان را با چپی ها میل فرموده،از خودِ آنان چپ ترند و اگر شامِشان را هم با راستی ها نوش جان بفرمایند از آنان نیز راست ترند، گَر با اینطرف عازم مکّه بوده باشند،یقینا با آنطرف نیز کربلا رفته و نائب الزیاره قومِ اِعتدالند، اینک کُورس رقابت در پیشتازی به رکوردِ ریاست ۲۰ ساله را در میدانِ "تنهایِ بی همتا" استارت زده و همواره غیرخودیها نامَحرَمِشان بوده، دورهمیهای خَسته و نورچشمیهای اَفسرده را تحمیلِ فرصتهای اداری نموده اند!!
 
 جناب استاندارِ عزیزعلت اینکه جمعی مشخص و معلوم در این ۱۰-۲۰ سال گذشته، چَنبره بر جایگاههای اقتصادی استان انداخته که نه امکان نقد و انتقادشان میسور بوده، نه کسی جرات ورود به حریم "محدوده ممنوعه شان" داده و نه احدی توپ و تَشَر به مانندِ دیگران را روانه میدانشان نموده!! بلکه قُرُق نهادهای اداری و تَکَفّل بنگاههای اقتصادی، جزء لاینفک ارث و میراثِ آباء و اَجدادیشان دانسته،"نه چگونه ورود بخدمت را معلوم ساخته اند و نه چرائی خروج از خدمت، عیانِ افکار عمومی نموده اند"!!
 
 جناب استاندارِ عزیز اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی که منجر به سلب اعتماد عمومی گردیده، نه در شعر و شعار محقق می گردد و نه صِرف دعوت عمومی در حمایت از تشکیلات قضائی جلوه نمائی می کند !! اصلِ مبارزه با فساد مالی و اداری،فقط در "قُول و فعلِ بزرگان" نهفته است و عزم جدی آنان طلبیده، بجای دید و بازدیدِ نمایشی با عکس سِلفی و تائید نشاندار !! ایکاش دستِ آن قاضیِ شجاع و نترس را در مبارزه با "فسادِ دانه درشتهای اداری" بِه گَرمی فشرده، علت بلاتکلیفی پرونده های معروف که هر روز لایه ای جدید از بوی گندیده اش فرو می افتد، از کُندی صدور در احکام نهائی پُرس و جو کرده و کنارِ پردازشِ موضوعات عمومی، یکبار هم از چند و چونِ غارت و چپاول استانی لَب، تَر نموده و روزه سکوت را افطار فرمایند!!!
 
انتهای پیام/