12:50 - 1398/06/30
کد خبر: 82656

انتقاد رئیس کل دادگستری استان اردبیل از برخی مسئولان و نمایندگان:

سرانجام پروژه پترو آذرشید اردبیل به کجا رسید؟ حرکات نمایشی از سوی نمایندگان و مسئولان موجب عقب افتادگی استان می شود

رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: در دوره قبل نمایندگان مجلس پروژه‌ای با نام پروژه پترو آذرشید با تبلیغات فراوان مطرح شده و مسئولان و نمایندگان وقت با کلنگ زنی از این پروژه وعده اجرای این پروژه در استان اردبیل را دادند در حالیکه با گذشت چند سال این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ناصر عتباتی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن انتقاد از برخی از حرکت‌های نمایشی مسئولان و نمایندگان اظهار داشت: در دوره قبل نمایندگان مجلس پروژه‌ای با نام پروژه پترو آذرشید با تبلیغات فراوان مطرح شده و مسئولان و نمایندگان وقت با کلنگ زنی از این پروژه وعده اجرای این پروژه در استان اردبیل را دادند در حالیکه با گذشت چند سال این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: باید پیگیری‌های لازم در طی چند سال گذشته برای تعیین تکلیف این پروژه انجام می‌شد و چنین حرکت‌های نمایشی از سوی نمایندگان مجلس یا سرمایه گذار طرح موجب عقب افتادگی استان می‌شود.

رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان این که راهکار برطرف کردن مشکلات فرهنگی نیازمند حل مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی برطرف شود بی‌شک در حوزه فرهنگ نیز با گشایش روبه‌رو خواهیم بود و اگر در عرصه اقتصادی مشکلاتی وجود داشته باشد در حوزه فرهنگ نیز موفق نخواهیم بود.

عتباتی گفت: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی و دیگر بخش‌ها انجام شده و اولویت دستگاه قضایی حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم بوده و در این زمینه بازدیدهای مستمری از واحدهای تولیدی برای برطرف کردن مشکلات آنها انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری اردبیل از ارائه بخشنامه جدید دستگاه قضایی برای حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: هدف ما این است که بتوانیم با حمایت خود مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

وی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و پویایی بحش کشاورزی را از نیازهای اساسی برشمرد و گفت: باید مسئولان جهاد کشاورزی استان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه اقدامات عملی انجام دهند.

لازم بذکر است اجرای پروژه مجتمع پتروشیمی و صنعتی پترو آذرشید سبلان در سال ۹۴ طبق وعده نمایندگان وقت مطرح شده بود.

انتهای پیام/آ