12:59 - 1398/06/30
کد خبر: 82657

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

تربیت میراث بانان در مدارس اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید این اداره کل آماده اجرای برنامه های مشترک با آموزش و پرورش استان جهت تربیت میراث بانان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آموزش صیانت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی باید از سنین پایین آغاز شود و به همین دلیل نقطه تمرکز ما تربیت میراث بانان در مدارس است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان می تواند با همکاری آموزش و پرورش، کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان تعریف کرده و با کمک کارشناسان اهمیت میراث معنوی و فرهنگی و  بناهای تاریخی را آموزش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: چنین کارگاه هایی می تواند در محیط بناهای تاریخی نیز برگزار شود و اجرای آن در سال های اخیر نیز با استقبال همراه بوده است.

وی همچنین به آمادگی بناهای تاریخی برای تورهای آموزشی و اردوهای علمی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید آماده تدارک برنامه های ویژه برای دانش آموزان با هدف معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه در تمامی جشنواره ها و رویدادهای این مجموعه بخشی  برای کودکان و نوجوانان تعریف می شود. تصریح کرد: در صورت همکاری نهادهای متولی می توانیم نسبت به برگزاری برنامه های آموزشی برای دانش آموزان اقدام کنیم.

به گفته فلاحی آموزش از سنین پایین موجب تربیت نسلی متعهد و مسئول به میراث فرهنگی خواهد شد و بسیاری از خلاهای فرهنگی که امروز شاهد آن هستیم، رفع می شود.

انتهای پیام/آ