13:56 - 1398/06/30
کد خبر: 82658

سبلان ما گزارش می دهد؛

کدامیک از نمایندگان استان اردبیل مخالف شفافیت آرا هستند+ نظرات

از 7 نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی 3 نفر موافق، 1 نفر مخالف و برخی نیز حاضر به اعلام نظر خود نشده و جواب سوال درباره شفافیت را به گونه‌ای دیگری دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پس از آن که وکلای ملت با 2 فوریتی بررسی شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالفت کردند، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان طی سخنانی که در یکی از هیئات مذهبی و دانشگاهی ایراد می‌کرد، خطاب به نمایندگان مخالف شفافیت آراء مجلس گفت: چه کسی به شما حق داده که شفاف رأی ندهید؟ چه چیزی را از ملت پنهان می‌کنید؟

این اظهارات واکنش‌های گوناگونی را در میان نمایندگان مجلس و نیز عموم مردم برانگیخت. هرچند به گواهی فضای مجازی در سطح مردمی، غلبه با موافقان شفافیت آرای نمایندگان مجلس بود، اما چند تن از نمایندگان بدون اینکه به صراحت در مخالفت با شفافیت آراء در مجلس سخن بگویند، به طرح چنین موضوعی بر روی منبر مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) اعتراض کردند، البته در مقابل، گروهی دیگر از نمایندگان با حمایت از پناهیان، موافقت خود را با شفاف شدن رأی منتخبان ملت در مجلس اعلام کردند.

صدیف بدری نماینده حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین : موافق

سید حمایت میرزاده نماینده حوزه انتخابیه گرمی: بعد از چند روز تماس و پیگیری به دلیل عدم پاسخگویی، امکان اخذ نظر فراهم نشد.

بشیر خالقی نماینده حوزه انتخابیه خلخال و کوثر: موافق

رضا کریمی نماینده حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین : موافق

ولی ملکی نماینده حوزه انتخابیه مشکین شهر:  بعد از چند روز تماس و پیگیری به دلیل عدم پاسخگویی تلفن همراه، امکان اخذ نظر فراهم نشد.

محمد فیضی نماینده حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین : مخالف/ شفافیت آرا برای نمایندگان شهرستان خوب نیست.

شکور پورحسین نماینده نماینده حوزه انتخابیه بیله سوار ، پارس آباد و اصلاندوز : موافق و باید باید آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

انتهای پیام/آ