15:30 - 1398/06/30
کد خبر: 82659

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خبر داد:

آمادگی اردبیل برای استقبال از زائران اربعین حسینی

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از آمادگی این استان در راستای استقبال از زائران اربعین حسینی در داخل و خارج از استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهروز ندایی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان اردبیل اظهار داشت: دستگاه های مرتبط در راستای تامین اقلام مورد نیاز غذایی ، فرهنگی و تجهیزات لازم در خصوص اسکان موقت اقدامات لازم را انجام داده اند.
وی با اشاره به پیش بینی ورود چند هزار نفری زائران حسینی از مرز بیله سوار گفت: در این راستا نیز برنامه ریزی های لازم در خصوص استقبال و تسهیل در رفت و آمد این زائران انجام گرفته است.
ندایی افزود: لازم است قبل از اعزام موکب ها دستگاه های دخیل نسبت به بررسی نیازمندی ها و تامین کاستی ها اقدام کنند.
معاون سازمان حج و زیارت استان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز ثبت نام زائران اربعین از اول شهریورماه در سامانه سماح از ثبت نام شش هزار و 145 نفر خبر داد.
احدی افزود: در سال گذشته 12 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که امسال پیش بینی می شود تا پایان مهلت ثبت نام که 27 مهرماه می باشد بیش از این تعداد ثبت نام کنند.
وی هزینه ثبت نام در سامانه سماح را 22 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه برای بیمه دریافت می شود.
وی با تاکید بر ثبت نام به موقع در این سامانه افزود: ثبت نام در این سامانه موجب امنیت زائر شده و لازم است زائران در فرصت قبل از اعزام در این سامانه ثبت نام کنند.
احدی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ثبت نام در لحظات آخر به صورت گسترده ای افزایش یافت که انتظار می رود زائران در سالجاری اقدامات ثبت نامی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
در سالجاری 9 موکب استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط استان اردبیل به صورت رسمی در داخل کشور و در عراق مستقر می شود.

 

انتهای پیام/آ