09:17 - 1398/06/31
کد خبر: 82668

بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

رژه اقتدار نیروهای مسلح در اردبیل برگزار شد

مراسم رژه ۳۱ شهریور گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همزمان با هفته دفاع مقدس که اولین روز آن به "قدرت-توانمندی اقتدار نیروهای مسلح" نامگذاری شده است، نیروهای مسلح اردبیل نیز همزمان با سراسر کشوربا حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در میدان ارتش اردبیل رژه رفتند تا با به نمایش گذاشتن توانمندی های خود، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را در دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

این مراسم با ادای احترام مسئولان بلند پایه استان اردبیل به مقام شامخ شهدا آغاز شد و پس از سخنرانی سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یگان های رزمی نیروهای مسلح استان از جمله سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و اقشار بسیج در مقابل حایگاه به رژه رفتند.

اجرای سرود توسط بسیجیان و اجرای هنرهای رزمی در کنار رژه خودروهای زرهی و نمایش بخشی از توانمندی های دفاعی ایران اسلامی در برابر دشمنان از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

 کمترین تحرک از سوی دشمن با صلابت تمام جواب داده می شود/ جوانان امروزی شهدا را الگوی خود قرار دهند

سردار جلیل بابازاده صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان اردبیل اظهار داشت: مراسم رژه در واقع یک یادواره و گرامیداشت دوران هشت سال دفاع مقدس است، دورانی که رزمندگان از جان و مال خود گذشتند تا آب و خاک کشور را با اقتدار حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: اگر در دوران دفاع مقدس توجه خدا، توجه مردم، امام و رهبری نبود این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز به دست نمی آمد.

سردار بابازاده بیان کرد: صلابت و اقتدار امروز را مدیون خون شهدا هستیم و امروز باید همچون روزهای آغازین انقلاب و زمان دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان و نظام و رهبری باشیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه سختی های روزگار را در دوران هشت سال دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم تا امروز به این آرامش و اقتدار و امنیت در منطقه و خاورمیانه دست یابیم، افزود: سرداران رشید اسلام صیاد شیرازی ها و باکری ها الگوی بزرگ برای جامعه جوانان ما هستند و باید جوانان امروز شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را که برگرفته از مکتب حسینی و عاشورایی بود الگوی خود قرار دهند.

وی با تشریح تحرکات اخیر دشمن در خاورمیانه و منطقه، بیان کرد: سریال پیروزی ها، صلابت و اقتدار ما در مقابل توطئه های دشمنان، اسرائیل و آمریکا و دست نشانده های آنان در منطقه ادامه خواهد داشت.

سردار بابازاده ادامه داد: گفتمان های ما گفتمان های ارزشی و انقلابی است و امروز آمادگی رزمندگان اسلام، بسیج، سپاه، ارتش و مرزبانی از نقطه صفر مرزی تا مرکز کشور را دارند و دشمن هیچ علطی نمی تواند بکند. 
 
وی گفت: با کمترین تحرکات و عکس العمل دشمن علیه کشورمان،عکس العملی با شدت و جدیت تمام عیار نیروهای مسلح کشورمان روبرو خواهند شد.
 

دشمن امروز در مقابل ایران ذلیل و خاضع است

در ادامه آیت الله سید حسن عاملی  نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری نقش سپاه را به خوبی در هشت سال دفاع مقدس و دیگر صحنه های حساس لمس کرده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس امروز از قدرت ایمان و اقتدار پاسدارن ما واهمه سنگینی دارند بنابر این دست به اقدامات مختلفی می زند تا شاید بتواند خدشه ای به اقتدار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی وارد کند.

 
امام جمعه اردبیل بیان کرد: دشمن توطئه اساسی علیه ایران دارد، اما تجربه نشان داده که هر کدام از این توطئه‌ها جمهوری اسلامی را قدرتمند‌تر کرده است و حرکت‌های آن‌ها نتیجه‌ای جز اقتدار و بلند شدن صدای جمهوری اسلامی ایران در جهان نداشته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: امروز هر کسی در دنیا می‌خواهد در مقابل ظلم ایستادگی کند به مقام معظم رهبری نگاه می‌کند و از ایشان الگو می‌گیرد.

 

انتهای/آ