08:52 - 1398/07/17
کد خبر: 82839

استاندار اردبیل:

زیرساخت های اردبیل برای گردشگران عضو اکو استاندارد سازی می شود/ آغاز ریل گذاری راه آهن اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور به استان

استاندار اردبیل با بیان اینکه کمتر از ۴ سال تا میزبانی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو زمان باقی است گفت: ما باید در این مدت زمان کوتاه زیرساخت های اصلی استان را مطابق با استانداردهای بین المللی تکمیل و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به وضعیت زیرساخت های استان اردبیل جهت بر عهده گرفتن پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 اشاره کرد و گفت: کمتر از ۴ سال تا برگزاری این رویداد بزرگ در استان اردبیل زمان باقی است و ما باید در این مدت زمان کوتاه زیرساخت های اصلی استان از جمله راه آهن، راه های ارتباطی گردشگری، هتل های ۵ ستاره و تاسیسات گردشگری مطابق با استانداردهای بین المللی را با کمک بخش خصوصی و اعتبارات دولتی تکمیل و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این رویداد می تواند نقطه عطفی در روند توسعه استان باشد،گفت: در صورت حصول نتیجه مطلوب قطعا تاثیرات بسیار ملموسی در اقتصاد استان خواهد داشت.

بهنام جو در ادامه سخنان خود به مکانیزم‌های تسهیل رفت‌ و آمد گردشگران در حوزه اکو نیز اشاره کرد و گفت: این  فرایند مزیت های بسیار خوبی را برای کشورهای هدف از جمله ایران در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب پایتخت گردشگری اکو به ابتکار ایران در حال اجرا شدن است، به ظرفیت های اردبیل در زمینه گردشگری بین المللی اشاره کرد و گفت: اردبیل جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی دارد که می تواند جذابیت بخصوصی برای گردشگران کشورهای عضو اکو داشته باشد.

بهنام جو  لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری را خواستار شد و گفت: گردشگری نسبت به سایر حوزه ها قرابت بسیار نزدیکی با مفاهیمی همچون توسعه پایدار دارد.

وی قابلیت های متعدد استان اردبیل از جمله گردشگری زمستانی را یادآور شد و گفت:جاذبه های تاریخی و تنوع اقلیمی استان از جمله دلایلی است که باعث شده تا این منطقه در سطح ملی و حتی بین المللی مورد توجه فعالان و سیاست گذاران حوزه گردشگری قرار گیرد.

آغاز ریل گذاری راه آهن اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور به استان

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ریل گذاری راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: طی رایزنی های انجام گرفته با مدیر ذوب آهن اصفهان به زودی قرار داد خرید ریل  راه آهن اردبیل نهایی می شود.

وی گفت: فرایند ریل گذاری راه آهن اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ج