14:02 - 1398/07/18
کد خبر: 82847

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل:

فعالیت‌های جهادی، پیشران حرکت های مردمی در حل مشکلات جامعه است/ رفع مشکلات مردم، اولویت سپاه و بسیج است

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل به تبیین اهمیت و جایگاه فعالیت های انقلابی و جهادی در عرصه های محرومیت زدایی پرداخت و گفت: انجام فعالیت های جهادی در راستای تحقق آرمان های انقلاب جزو اولویت های سپاه و بسیج در استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل ظهر امرو در حاشیه مراسم افتتاح فعالیت های سازندگی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و جمعی از مدیران استانی همچون بهروز ندایی معاون سیاسی استاندار اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد در سالن جلسات سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد به تبیین اهمیت و جایگاه فعالیت های انقلابی و جهادی در عرصه های محرومیت زدایی پرداخت و گفت: انجام فعالیت های جهادی در راستای تحقق آرمان های انقلاب جزو اولویت های  سپاه و بسیج در استان اردبیل است.

وی افزود: هر کاری که در استان انجام می‌دهیم در راستای هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی است، گفت: سپاه و بسیج به عنوان موتور محرکه جامعه در جهت  جلب مشارکت دولتی و مردم در راستای محرومیت زدایی است.

بابازاده در ادامه سخنان خود به فعالیت های جهادی در مناطق کم برخوردار شهرستان های خلخال و مشکین شهر نیز اشاره کرد و گفت: مردم ولایتمدار استان اردبیل شکرگزار نعمت های الهی هستند به طوریکه با تلاش و همکاری با جهادگران توانستند گام های مهم و اساسی در حل مشکلات خود بردارند.

وی با بیان اینکه امروز فعالیت‌های جهادی به عنوان الگو و پیشران حرکت های مردمی در حل مشکلات مناطق محروم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: خاطرنشان کرد: موضوع محرومیت زدایی غالباً تمام شهرستان های استان  را در بر می گیرد و جزو اولویت ها و برنامه های مهم فرماندهان نواحی در شهرستان ها است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به آمایش سرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم و هم افزایی مردم با نهادها و دستاه های اجرایی در فعالیت های جهادی توسط گروه های پیشتاز در این عرصه همچون دانش‌آموزی و دانشجویی مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه  امروز فرهنگ جهادی خود را در جامعه نشان می دهد گفت: با صرفه‌جویی می توان کارهای زیادی انجام داد.

بابازاده از حضور علما و روحانیون در حرکت های جهادی قدردانی کرد و گفت: حضور علما در حرکت های جهادی،موجب ایجاد خلاقیت و ابداعات و نوآوری های فرهنگی می شود

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود به پروژه های جهادی مورد بهره برداری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از تعداد 720 فعالیت جهادی  ۵۶۱ پروژه بخ بهرهبرداری رسیده است، گفت: گفت ۱۶۵ پروژه نیز در حال طی مراحل پایانی است.

بابازاده به ضعف ها و کمبودهای استان اردبیل در خصوص محرومیت زدایی نیز اشاره کرد و گفت: انجام پروژه های کوچک منجر به شاد کردن دل صدها مستعف در این استان شده است که شایسته است قرارگاه خاتم الانبیاء با حضور بیشتر در فعالیت های عمرانی و زیرساختی  اردبیل، منشأ ارائه خدمات بهتر و بیشتری به مردم استان اردبیل شود.

هماهنگی‌های خوبی بین دولت و سپاه در استان اردبیل برقرار است
بهروز ندایی معاون سیاسی استانداری اردبیل استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی بین دولت و سپاه برقرار است، گفت: انجام پروژه هایی که در مناطق محروم با هزینه‌های بالایی همراه است با ورود سپاه و بسیج به این عرصه ها، هزینه ها بسیار کاهش یافته است .
وی به برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی در خصوص حل مشکلات مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب در  صدد هستیم تا اعتبارات دستگاه‌های اجرایی را به این سمت سوق بدهیم تا با همکاری مجموعه سپاه و بسیج کارهای با حجم بالا و در حداقل ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ج