20:41 - 1398/07/18
کد خبر: 82853

معاون وزارت میراث فرهنگی‌ خبرداد؛

طرح جامع ساماندهی بازارهای تاریخی تعریف می شود/ محدودیت قانونی در اختصاص بناهای تاریخی به تشکل های مردم نهاد

معاون وزارت میراث فرهنگی کشور از فعالیت 120 پایگاه میراثی در کشور خبرداد و گفت: در راستای صیانت از مواریث فرهنگی کشور ، ثبت ملی آثار با جدیت دنبال می‌شود و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد حسن طالبیان معاون وزارت میراث فرهنگی کشور عصر امروز در چهارمین گردهمایی هموندان سازمان های غیر دولتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در رادبیل برگزار شد به پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در راستای صیانت از مواریث فرهنگی کشور ثبت ملی آثار با جدیت دنبال می‌شود و محدودیتی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه در بخش ثبت جهانی آثار با توجه به محدودیت سهمیه‌ها، پرونده‌های مشترک با سایر کشورها در اولویت است، گفت: از خلیج فارس تا بوکان مورد تاکید است اما  با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستیم.

معاون وزارت میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود به ضرورت آموزش و توانمندسازی استان‌ها در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: لازم است تشکل‌های مردم نهاد نیز این موضوع با جدیت مشارکت کنند.

وی ‌در خصوص اختصاص بناهای تاریخی به تشکل های مردم نهاد نیز گفت: این موضوع با محدودیت‌های قانونی مواجه است و لازم است طرح جامعی نوشته شده و بسترهای قانونی فراهم شود.

طالبیان از مشارکت و حضور سمن‌ها در کمیته‌های فنی استقبال کرد و گفت: ما منعی در مشورت گیری و استفاده از ظرفیت فکری و اجرایی تشکل‌ها نداریم.

وی به ساماندهی بازارهای تاریخی نیز اشاره و گفت: در تمامی بازارهای تاریخی مشکلات مشابهی داریم و لازم است طرح جامع ساماندهی بازارها تعریف شود.

 

انتهای پیام/ج