16:49 - 1398/08/04
کد خبر: 82984

در تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی عنوان شد؛

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان تا برنامه های استکبارستیزی در اردبیل

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و گفت: این برنامه ها با محوریت استکبارستیزی و تبیین تفکر مقاومت در موضوعاتی چون تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بیش از 900 مدرسه استان اردبیل برگزار می شود.

ایرج نقی پور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و با بیان اینکه همه ساله  7 الی 13 آبان به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، گفت: 8 آبان ماه مصادف با سالروز شهادت محمد حسین فهمیده است به همین خاطر این روز به نام روز نوجوان و این هفته به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تعداد شهدای دانش آموزان از انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: 36هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی شده که از این تعداد 721شهید دانش آموز متعلق به استان اردبیل است.

نقی پور در ادامه سخنان خود از شناسایی شهدای دانش آموز 13 ساله اردبیل نیز خبرداد و گفت: از مجموع 721 شهید دانش آموزان استان اردبیل، 33 شهید 13 ساله هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و با بیان اینکه در این هفته برنامه های متعدد فرهنگی، ورزشی و بصیرت افزایی برگزار می شود، گفت: این برنامه ها در  بیش از 900 مدرسه در  19 منطقه آموزش و پرورش و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و حوزه ها و نواحی مقاومت در اربیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی در مدارس سراسر استان اردبیل، ادامه اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور،د یدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، غبارروبی مزار شهدای گمنام در کنار برنامه های متعدد فرهنگی، ورزشی از جمله برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی اردبیل در این هفته است.

نقی پور در ادامه سخنان خود به برنامه های بصیرت افزایی هفته بسیج دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با محوریت استکبارستیزی و تبیین تفکر مقاومت در موضوعاتی چون تبیین گام دوم انقلاب اسلامی،استکبار ستیزی و افول آمریکا و تبیین اندیشه مقاومت برای نسل نوجوان در مدارس استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی در مدارس اردبیل خبرداد و گفت: حضور در نماز جمعه و میقات صالحین نیز از جمله برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان اردبیل است.

نقی پور در پایان سخنان خود به شعار محوری هفته بسیج دانش آموزی تحت عنوان دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی اشاره کرد و از حضور پرشور و گسترده دانش آموزان بسیجی در راهپیمایی استکبارستیزی یوم الله سیزده آبان خبرداد و گفت: دانش آموزان اردبیل همگام با سراسر کشور با حضور در این راهپیمایی شکوهمند بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ج