13:35 - 1398/08/05
کد خبر: 82990

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل:

ولایت به ائمه هُدی، مهمترین امتحان الهی برای رستگاری است

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل به تبیین سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: ولایت به ائمه هُدی، مهمترین امتحان الهی برای رستگاری انسان ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام محمد شعبان پور مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد به تبیین سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: فطرت و عقل از جمله ابزارهای کسب معرفت برای رسیدن انسان به منزل مقصود یعنی سعادت ابدی است.

وی با بیان اینکه فطرت لازمه رسیدن به کمال است اما کافی نیست گفت: خداوند متعال بالاترین منّت را بر انسان نهاده و انبیای الهی و امامان معصوم را برای هدایت بشر فرستاده است و توسط بهترین بندگان خود، ابزارهای معرفت را جهت نیل انسان به کمال را در اختیار انسان ها قرارداده است.

شعبان پور در ادامه سخنان خود به تبیین حوادث و وقایع آغاز خلقت تا پایان عالم بر اساس احادیث و روایات برجای مانده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: خداوند متعال 124هزار پیامبر را جهت هدایت بشر فرستاده است.

وی افزود: از 124هزار پیامبر تنها 313 نفر رسول بودند که از این تعداد نیز 5 نفر الوالعزم و صاحب شریعت بودند که از این 5 پیامبر عظیم الشان نیز 2 پیامبر به مقام امامت دست یافتند.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین 4 خصلت حضرت ابراهیم(ع) پرداخت و گفت: تن به آتش دادن در عنفوان جوانی، اهدای قلب به خداوند متعال، قربانی فرزند جهت کسب رضای الهی و گستردن سفره و تنعم نیازمندان از جمله خصلت هایی بود که موجب شد حضرت ابراهیم(ع) از امتحانات الهی سربلنده بیرون آمده و به مقام امامت رسیده و خلیل الله نامیده شود.

وی حضرت رسول اکرم(ص) را دومین پیامبری معرفی کرد که به مقام امامت رسیده است و گفت: مصائب و امتحانات الهی حضرت رسول اکرم(ص) به مراتب سخت تر از امتحانات الهی حضرت ابرهیم(ع) بود.

شعبان پور  به احادیثی از امام صادق(ع) در این خصوص اشاره کرد و گفت: عالم دارای لایه های غیبی است که وقتی پرده حجاب از روی چشمان انسان برداشته شود وی می تواند به عینه و حقیقتا عوالم را با تمام جزئیات آن مشاهده کند.

وی مقام حضرت ابراهیم(ع) بر اساس احادیث پیامبر اکرم (ص)و ائمه معصومین(ع) را یادآور شد و گفت: خداوند متعال با برداشتن حجاب از دیدگان حضرت ابراهیم(ع)، تک تک ائمه معصومین را به حضرت ابراهیم شناساند.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: بالاترین معرفت و شناخت بوسیله توسل به ائمه معصومین و عمل به سیره امامان حاصل می شود.

وی در ادامه سخنان خود دنیا را به سیاه چاله  تشبیه کرد و گفت: جز با توسل جستن به حجت خداوند متعال در زمین، انسان نمی تواند به مراحل بالاتر برسد.

وی گفت: ائمه معصومین(ع) انسان ها را به عالم ملکوت متصل می کنند.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل در پایان سخنان خود به مهمترین امتحان حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: امتحان به ولایت ائمه هدی مهمترین امتحانی بود که حضرت ابراهیم(ع) با قبولی در آن به مقام امامت رسید.

وی از مقام حضرت محمد(ص) به عنوان بالاترین مقام ها نام برد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم جز حضرت محمد(ص) به پیامبر دیگری قسم نخورده و این خود گویای اهمیت و مقام حضرت رسول اکرم در بارگاه الهی است.

شعبان پور به تبیین ویژگی های پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: اگر جامعه ما به سیره رسول خدا عمل کند، مردم روی دیگر دنیا را خواهند دید چراکه دنیا به واسطه برکت وجود پیامبر اکرم(ص) وسیع و گسترده است و نردبان ترقی انسان ها نیز در این دنیا نیز عمل به سیره پیامبر و توسل به ائمه معصومین(ع) است.

انتهای پیام/ج