13:42 - 1398/08/16
کد خبر: 83098

استاندار اردبیل:

کاهش هزینه درمان، با برنامه های پیشگیری محقق می شود/ بخش خصوصی در توسعه سلامت استان ایفای نقش کند

استاندار اردبیل در جریان بازدید از پروژه توسعه بیمارستان سبلان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه سلامت استان تدوین شده و در مرحله اجراست، گفت: در این سند به مباحث پیشگیری از ابتلای به بیماری ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها توجه جدی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه توسعه بیمارستان سبلان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه سلامت استان تدوین شده و در مرحله اجراست، گفت: در این سند به مباحث پیشگیری از ابتلای به بیماری ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها توجه جدی شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با پیشگیری علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خانواده ها، بار مالی بیمارستان ها و آمار مراجعین نیز کاهش می یابد. 
بهنام جو متولیان بهداشت و درمان استان را به فعالیت های تبلیغی و آموزشی برای ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان فراخواند و گفت: بخش خصوصی ظرفیت عظیم توسعه هر منطقه است، 
 وی در پایان سخنان خود خواستار توسعه جلب مشارکت های خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اماکن درمانی و بیمارستانها شد.
 گفتنی است استاندار اردبیل از فضاهای در حال احداث و پروژه های توسعه بیمارستان سبلان بازدید و با تعدادی از همشهریان در خصوص نحوه خدمت رسانی در این بیمارستان گفتگو کرد.

 

انتهای پیام/ج