18:28 - 1398/08/18
کد خبر: 83120

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل:

گردشگری سرعین محدود به آبدرمانی ها نشود/ طرح درآمد پایدار شهرداری ها تدوین شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ظرفیت گردشگری سرعین کم نظیر است و نباید منحصر به آبدرمانی ها باشد و باید از دیگر پتانسیل های این شهرستان برای توسعه گردشگری استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،فرزاد قلندری عصر امروز در جلسه بررسی پروژه های شهرستان سرعین اظهار داشت: سرعین دارای ظرفیت های بالقوه دیگر از جمله طبیعت و کوهستان برای بهره برداری در راستای گردشگری می باشد که باید در این خصوص برنامه ریزی های لازم از سوی مسوولان محلی و استانی انجام گیرد.

وی افزود: ارتقای ظرفیت های بالقوه در این شهرستان باعث رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و بر افزایش میزان ماندگاری مسافر تاثیر بالایی خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ترسیم افق توسعه سرعین و برنامه ریزی و عمل در راستای آن از جمله ضرورت های این شهرستان است.

وی تصریح کرد: برای برنامه ریزی دراز مدت جهت توسعه شهرستان سرعین باید از الگوهای موفق استفاده شده و از ظرفیت های پنهان  و بکرمنطقه در راستای توسعه استفاده شود.

قلندری بیان کرد: مسوولان محلی از جمله شورای شهر و شهرداری منطقه نیز باید برنامه ریزی های لازم برای درآمدزایی  و تحقق بودجه و استفاده بهینه از ظرفیت طبیعی این شهرستان را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و از این درآمد برای توسعه و آبادانی بیشتر شهر استفاده شود.

وی در جریان بازدید از پروژه های سرعین از جمله راهدارخانه و مسیر دسترسی به پیست اسکی بر تسریع در روند اجرای راه و روشنایی پیست اوجور  تاکید و نسبت به مساعدت در اجرای این پروژه ها قول مساعد داد.

قلندری همچنین در جریان بازدید از شهر اردیموسی خواستارتهیه طرح درآمد پایدار شهرداری  و تدوین برنامه اجرایی راهبردی برای توسعه اردیموسی شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل به همراه مدیران استانی مرتبط و مسوولان محلی، از پروژه های مهم سرعین از جمله پارک آناهیتا ، جاده دسترسی فاز دوم پیست اسکی ، تعریض جاده سرعین به آلوارس ، اقدامات عمرانی در روستای تاریخی گنزق ، شهر اردی موسی و راهدارخانه پیست اسکی بازدید کرد.

انتهای پیام/م