16:37 - 1398/09/06
کد خبر: 83311

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور:

ایجاد 80 هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد/50 هزار وام اشتغالزایی در اردبیل اعطا شده است

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور گفت:امسال برای اشتغالزایی 170 هزار نفر تسهیلات در نظر گرفته شده بود که تا 6 ماهه امسال 50 درصد وام اعطا شده و در حدود 80 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مجید باجلان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد برای رواج سنت قرص الحسنه اسلامی  به سمت قرص الحسنه واقعی در کشور  رفت و ماموریت این صندوق خدمت رسانی بی منت است که  100 درصد سهام متعلق به کمیته امداد است .

وی با اشاره به اینکه این صندوق قرض الحسنه آسان تر از ضوابط پیچیده بانکی به کمک مردم می آید افزود: پرداخت وام اشتغال و توانمند سازی تا سقف ۵۰ میلیون تومان ، پرداخت تعمیر مسکن شهری و روستایی ، ودیعه مسکن تا سقف ۲۰ میلیون و پرداخت وام گره گشایی تا سقف ۵ میلیون تومان  از خدمات این صندوق است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی و مدیر عامل صندوق قرض الحسنه ولایت کشور گفت:امسال بودجه صندوق ۲۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که در هشت ماه سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق به ۲۵۰ هزار نفر از نیازمند مددجو پرداخت شده است.


کمیته امداد پایه گذار بانک داری اسلامی در ایران است
وی تصریح کرد:در استان اردبیل ۵۰ هزار فقره وام معادل ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی برای توانمد سازی مددجویان اعطا شده است.

باجلان با اشاره به اینکه بانک کارمزد براساس فقه نیست تصریح کرد:صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد  تا سقف ۵ میلیون هیچ سودی از گیرندگان وام دریافت نکرده و در مبالغ بالاتر کمترین سود ممکن را دریافت ی کند که سعی داریمدر سال ۹۹ کارمزد ها رو به صفر برسانیم.

وی ابراز داشت:جهت افزودن  منابع صندوق  200 هزار خیر با سپرده گذاری 400 میلیاردی به یاری نیازمندان شتافته اند و هیچ گونه کار اقتصادی و تعهد وام برای سپرده گذاران در این زمینه نداریم.
 

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور اذعان داشت:صندوق ضمانت آسان را برای مددجویان تشکیل می دهیم تا کمترین دغدغه از سایر بانک های وام دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام اشتغالزایی این صندوق 6 الی یک سال تنفس در نظر گرفته شده است گفت: تسهیلات اعطایی این صندوق  تا سقف ۱۰ الی ۵۰ ماهه است.

باجلان اظهارداشت:تمامی دفاتر کمیته امداد شعبات ما محسوب می شوند و این صندوق در سراسر کشور  ۶۰۰ شعبه دارد ؛ این صندوق با سرمایه ۱۸۰۰ میلیاردی ۳ درصد معوقات بانکی دارد در حالی که در بانک های شاهد معوقات6 تا ۸ درصدی هستیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به اینکه مجموع  مددجویانی در این صندوق داراری حساب هستند  ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر گفت:برای  اشتغالزایی باید ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه کشور  ۲هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از منبع وام اشتغال روستایی و۵۰۰  میلیارد تومان از صندوق  قرض الحسنه امداد ولایت برای اشتغالزایی  170 هزار نفر تسهیلات در نظر گرفته شده بود که تا 6 ماهه امسال 50 درصد وام اعطا شده و در حدود 80 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام/م