16:08 - 1398/09/15
کد خبر: 83387

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص پیشگیری از بیماری آنفولانزا

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با صدور اطلاعیه ای به تشریح نکات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری آنفولانزا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با صدور اطلاعیه ای به تشریح نکات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری آنفولانزا پرداخت.

در این اطلاعیه امده است: پیرو پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و موافقت استانداری اردبیل در خصوص تعطیلی دو روزه مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه مورخه ۱۶ و ۱۷ آذر ماه به علت شیوع بیماری آنفلوآنزا با توجه به اپیدمی موجود و به منظور کنترل، پیشگیری و درمان این بیماری، فرصت دو روزه تعطیلی مدارس با هدف ممانعت از همه گیری و سپری کردن پیک بیماری و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی لازم اعلام شد.
 
برای کنترل شیوع آنفلوانزا در استان توصیه های لازم پیشگیری از بیماری را به استحضار مردم فهیم و گرامی استان می‌رساند:
 
۱- از حضور در تجمعات گروهی و نزدیک هم که احتمال بیماری آنفلوآنزا در برخی افراد وجود دارد اکیدا خودداری شود.
 
۲- به محض رویت علائم آنفولاآنزا (بدن درد شدید، سردرد ،سرفه و آبریزش بینی، تب ،خستگی شدید و بیحالی ...) بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.
 
 ۳- مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا که هنوز علائم بیماری را در خود احساس می‌کنند از حضور در مدارس خودداری کنند، از دست دادن و روبوسی جدا ممانعت کرده و فاصله طولی دو متری را در منزل و بیرون از منزل رعایت کنند.
 
 ۴- به طور مرتب دستهای خود را با آب و صابون شستشو داده و هنگام سرفه با استفاده از دستمال و یا آستین دست از انتشار آن در هوا جلوگیری و در فواصل زمانی در منزل و یا مکانهای بسته تهویه هوا صورت پذیرد.
 
 ۵- بیماران با علائم آنفولانزا از هرگونه تماس با افرادی که دارای بیماری های زمینه ای اعم از دیابت، بیماریهای قلبی، کلیوی، ریوی و بیماران سرطانی می باشند و نیز با سالمندان، کودکان و مادران باردار، جدا خودداری کنند. 
 
۶ - استراحت مطلق، مصرف مایعات و میوه جات، استفاده از ماسک از جمله نکات مهم در پیشگیری آنفلوآنزا است.
 
لازم به ذکر است کلیه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم بوده و با کنترل‌های لازم در طی دو هفته آینده، این بیماری فروکش خواهد کرد و بحران خاصی در استان وجود ندارد.
 
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، هم استانی های عزیز می توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج