15:15 - 1398/09/17
کد خبر: 83415

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل:

معنویت موجب افزایش «انفاق و احسان» می شود

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل گفت: گرایش به معنویت، موجب ارتقای روحیه «انفاق و احسان» در جامعه می‌شود که باید در ترویج هر چه بیشتر آن تلاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت‌الاسلام ناصر نصیری ظهر امروز در نشست تخصصی با ائمه جماعات کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: ترویج فرهنگ «احسان و انفاق» در بین آحاد مختلف به نفع مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر است که همواره باید مدنظر قرار داشته و گام‌های موثری در این عرصه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه گرایش به معنویت، روحیه احسان و انفاق را در جامعه افزایش خواهد داد،افزود: در قرآن مجید، احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) بارها بر رسیدگی به امور نیازمندان سفارش شده که این یک تکلیف الهی است.

حجت‌الاسلام نصیری با بیان اینکه انتظار خاصی است که رسالت عظیم گرایش به معنویت را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: با حضور معنویت، علاوه بر گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود.

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اگر گرایش به معنویت به خوبی تبیین شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد، گفت: در بحث مشارکت همگانی برای پرداخت صدقه، زکات، کمک به ایتام و نیازمندان همواره باید مدنظر قرار داشته باشد و آحاد مختلف مردم به این امر تشویق شوند.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومان از بالاترین عبادت‌ها است، افزود: نیکویی موجب بهترین شدن در جامعه می‌شود که بر همه واجب است با پیروی از فرامین اهل بیت(ع) در این مسیر گام برداریم.

حجت‌الاسلام نصیری با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب تلاش بسیاری را برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر به کار گرفته است، بیان کرد: ترویج نماز در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت از جمله بارزترین فعالیت‌های این نهاد در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه است.

تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل پیوست فرهنگی دارد

در ادامه این نشست تخصصی، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل دارای پیوست فرهنگی است که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه ایفا می‌کنند و همکاری هر چه بیشتر در پیشبرد اقدامات فرهنگی کمیته امداد موثر خواهد بود، تصریح کرد: خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل هواره نیازمند یاری‌رسانی نیکوکاران هستند که در این عرصه با گسترش و نهادینه‌شدن احسان و نیکوکاریدر بین آحاد مختلف مردم می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات و مسائل زندگی آنها باشیم.

 

انتهای پیام/آ