22:26 - 1398/09/18
کد خبر: 83430

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

راه اندازی شعب رسیدگی به تخلفات حوزه صنعت در اردبیل/ موسسات داوری با هدف ترویج صلح و سازش راه اندازی می شود

رئیس کل دادگستری استان در آئین افتتاح این موسسه داوری گفت: دادگستری استان در زمینه ترویج صلح و سازش اقدامات و برنامه های متعددی را انجام داده است که راه اندازی موسسات داوری یکی از همین رویکردها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ناصر عتباتیعصر امروز  در آئین افتتاح این موسسه داوری که حضور دادستان مرکز استان، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و جمعی از مسئولین برگزار شد، گفت: یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضایی استان تلاش برای ارجاع امور ساده، معمولی و غالباً غیر قضایی برای واحدهای مصالحه به منظور ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی است.

وی افزود:دادگستری استان در زمینه ترویج صلح و سازش اقدامات و برنامه های متعددی را انجام داده است که راه اندازی موسسات داوری یکی از همین رویکردها است.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:مردم می‌توانند با گذاشتن شرط داوری در قرارداد های خود از مزایای موسسات داوری استفاده کنند.

:وی تصریح کرد:در این موسسات داوران متخصص که از سوی خود طرفین انتخاب شده‌اند نسبت به حل اختلاف و مشکلات پیش آمده تلاش می کنند.

عتباتی اظهار داشت:با توجه به تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه نسبت به برون سپاری برخی از موضوعات، دستگاه قضایی استان تلاش می کند تا در کنار موسسات داوری، شوراهای حل اختلاف تخصصی ویژه اصناف و اقشار را نیز راه‌اندازی کند. لذا در همین راستا و با توجه به تفاهم نامه قوه قضاییه با وزیر صنعت معدن تجارت، دو شعبه شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه صنعت در استان راه اندازی شده است.

رئیس دادگستری همچنین از راه اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات و دعوی مطرح در حوزه پزشکی در استان نیز خبر داد.
وی ابراز داشت:اگر حجم ورودی اینگونه پرونده‌ها به محاکمه قضایی کاهش یابد مسلّماً محاکم قضایی فرصت و زمان کافی را برای رسیدگی به پرونده های مهم و تاثیرگذار در حوزه های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خواهند داشت.

 تاکنون شش موسسه داوری در استان فعالیت خود را شروع کرده است و یک موسسه نیز بزودی در حوزه قضایی شهرستان مشکین شهر افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/م