12:16 - 1398/10/05
کد خبر: 83627

آخرین جزئیات از سقوط جنگنده ارتش در اردبیل؛

جستجوی خلبان هواپیمای جنگنده ارتش در دامنه سبلان+فیلم و عکس

تلاش‌ها برای یافتن خلبان و لاشه هواپیمای میگ ۲۹ ارتش که روز گذشته در ارتفاعات سبلان سقوط کرد ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،تلاش‌ها برای یافتن بقایای هواپیمای میگ ۲۹ ارتش که روز گذشته در ارتفاعات سبلان سقوط کرد، وارد دومین روز خود گشته و ازساعت 5:30 پنجشنبه حرکت گروه‌های امدادی از مسیرهای مختلف به قله سبلان آغاز شده است.

علاوه بر امدادگران هلال احمر، اورژانس ، نیروهای ارتش ، بسیج و افراد محلی گروه‌هایی از کوهنوردان زبده نیز به به جمع جستجوگران پیوسته اند.

https://www.dana.ir/content/files/sabalaneh/1759483.png

روابط عمومی ارتش، این جنگنده پیش از ظهر چهارشنبه حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ "محمدرضا رحمانی" از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

در حالی که عملیات جستجو دیشب به دلیل تاریکی، برودت هوا و برف گیر بودن منطقه عملیات جستجو هواپیمای جنگی سقوط کرده در «سبلان» فعلا متوقف شد، بامداد امروز این عملیات با جدیدت  با حضور امدادگران و هلی کوپتر ها شروع شد.

https://www.dana.ir/content/files/sabalaneh/1759462.jpg

https://www.dana.ir/content/files/sabalaneh/1759475.png

دیروز با وجود اینکه تندباد شدید مانع از پرواز بالگرد در منطقه شده بود امدادگران با پای پیاده به محل تقریبی حادثه نیز رسیده بودند اما جستجوها که تا دقایقی بعد از تاریکی هوا نیز ادامه داشت منجر به یافتن نشانه‌هایی از هواپیمای سقوط کرده و سرنشین آن نشد تا با طلوع آفتاب گشت نیروهای امدادی مجدداً آغاز شود.

پس از ساعت های جستجوی که از صبح امروز شروع شد کولاک شدید برف در ارتفاعات کار جستجوی را سخت کرده و به گفته معاون سیاسی فرمانداری سرعین عملیات نجات در جبهه سرعین متوقف و امدادگران کار خود را از جبهه سردابه شروع خواهند کرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در برخی مناطق استان بیشینه سرعت باد ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت است و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

https://www.dana.ir/content/files/sabalaneh/1759469.png

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی اردبیل دیروز گفت:لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده و شهادت خلبان مورد تایید نیست.

انتهای پیام/م