15:59 - 1398/10/23
کد خبر: 83905

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

رشد ۵۳ درصدی کمک‌های مردمی به مددجویان اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های خیران به خانوار تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسین دشتی ظهر امروز در همایش مسئولین مشارکت‌های مردمی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی کمک‌های خیران در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۷، اظهار داشت: کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در بین ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شده است.


وی با اعلام اینکه بر اساس سیستم نیازسنجی تمامی کمک‌های نیکوکاران به دست مددجویان تحت حمایت رسیده است، بیان کرد: سیستم نیازسنجی، موجب تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت شده که بر این اساس می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن کمک‌های مردمی و خدمات حمایتی را در اختیار مددجویان قرار دهیم.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت:  نیکوکاران اردبیلی بیش از ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به خانوار های تحت حمایت در ۹ ماهه سال‌جاری کمک کرده‌اند،

وی تصریح کرد: افزایش کمک‌های مردمی نسبت به سال‌های گذشته بیانگر حسن اعتماد و ضرورت رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که با وجود مشکلات اقتصادی بسیار، خیران هرگز اقشار آسیب‌پذیر را فراموش نمی‌کنند.


دشتی  با بیان اینکه هرچقدر کمک‌های مردمی افزایش یابد به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت باشیم، گفت: با مشارکت گسترده خیران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.


وی با اعلام اینکه حامیان طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» حدود هفت میلیارد تومان در ۹ ماهه سال‌جاری به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های حامیان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.


این مسئول با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵درصد برای درمان بیماران، ۱۵درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردوهای زیارتی، دو درصد برای آموزش خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل در نظر گرفته شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران بیش از دو میلیارد تومان در قالب «طرح کوثر» به جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این استان کمک کرده‌اند، گفت: همچنان نیازمند یاری‌رسانی خیران در قالب «طرح کوثر» هستیم تا از این طریق نوعروسان بیشتری راهی خانه بخت شوند.


وی با اشاره به اینکه نیکوکاران اردبیلی برای خرید و ساخت مسکن مددجویان این استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن استان اردبیل و نیاز خانوار تحت حمایت به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که همچون سنوات گذشته یاریگر کمیته امداد در ساخت، خرید، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مددجویان باشند.


دشتی با بیان اینکه خیران برای درمان بیماران تحت حمایت کمیته امداد در قالب «طرح شفا» بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های نیکوکاران در قالب این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع و تسهیل کند تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری با مشکلات دیگری مواجه نباشند.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب العلاج بسیار بالاست، گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل خواستاریم تا برای کمک به تأمین هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند بیش از پیش یاریگر کمیته امداد باشند.


وی با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/م