13:05 - 1398/10/24
کد خبر: 83913

مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل:

انتخابات مجلس دانش آموزی اربیل هفتم بهمن ماه برگزار می شود

مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی هفتم بهمن ماه درکانون فرهنگی وتربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،پرویز اصغری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی هفتم بهمن ماه درکانون فرهنگی وتربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزارمی گردد.

وی افزود:ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون‌، تقویت روحیه خودباوری از اهداف مجلس دانش‌آموزی است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان ابراز داشت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، الگویی تاثیرگذار برای دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو هستند.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی، نهادی صنفی است که از سال 1380 بر اساس آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش شکل گرفته، تصریح کرد: این مجلس با 150 نماینده هر دو سال یک بار با برگزاری انتخابات، از میان منتخبین شوراهای دانش آموزی سراسر کشور، با عبور از مراحل مدارس، مناطق و استان‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل اضافه کرد: ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون، مسئولیت‌پذیری، بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح مقررات و برنامه‌های مربوط به آن‌ها، تقویت روحیه خودباوری، تبادل‌نظر در مورد راهکارهای تقویت تربیت دینی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان و … از اهداف مجلس دانش‌آموزی است.

پرویز اصغری با تاکید به این که نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، الگویی تاثیرگذار برای سایردانش‌آموزان هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان، چشم بینا و گوش شنوای سایر دانش‌آموزان هستند که با نگاهی ظریف، با بحث و تبادل‌نظر مشکلات محیط آموزشی را دریافته و همراه با راهکارهایی که در نظر دارند به رده‌های بالاتر، ارائه می‌نمایند تا مشکلات در سایه خرد جمعی و امکانات موجود توسط مقامات بالاتر آموزشی حل و فصل شود.

انتهای پیام/م