19:34 - 1398/10/26
کد خبر: 83945

اردبیلی ها به کمک سیل زدگان سیستانی شتافتند/هزینه ختم جانباخته هواپیمای اوکراینی نیز صرف سیل زدگان می شود

جمع‌آوری کمک‌های مردمی در تمامی شهرستان های استان اردبیل برای سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بارندگی و سیل ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان آثاری از تخریب و نابودی و خسارت بر منازل، ابنیه، زیرساخت ها، مزارع و باغات مردم برجا گذاشت و سیلاب سرگردان در دشت و کوهستان به هرکجا سر کشید و از تخریب اندک سرمایه‌های زندگی نیز چشم پوشی نکرد.
این سیل ویرانگر اگر چه باعث پرشدن سدها و بندها و هوتک های منطقه شد و مناطق تشنه را سیراب کرد اما در مدت کوتاهی برای مردم روستایی و کشاورز غم و غصه، اضطراب و بغض را به همراه آورد تا اینکه به یکباره به ارمغانی شیرین از جنس هم‌دلی و مهربانی تبدیل شد و در میان موج‌های خروشان سیل دست های مهربانی به سوی مردمان زخم دیده دراز شد.

Image result for ‫کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان‬‎

مردم استان اردبیل نیز که همواره در کمک به هموطنان خود پیشگام بوده اند جمع آوری کمک ها را آغاز کرده اند.

هزینه ختم جانباخته اردبیلی هواپیمای اوکراینی صرف سیل زدگان می شود

http://www.sabalanema.ir/sites/default/files/WhatsApp%20Image%202020-01-16%20at%2020.07.15.jpg

پدر شهیده پگاه صفر پور کلور(دانشجوی اردبیلی رشته پزشکی- جانباخته سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی) در مراسم ختم دخترش در اردبیل گفت: تمام هزینه های احسان در نظرگرفته شده برای فرزندم، جهت کمک به سیل زدگان مردم عزیز سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد.

اولین محموله کمک‌های مردمی ارسال شد

رامین معبودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ارسال اولین محموله کمک های مردمی به سیل زدگان خبرداد و گفت: بنا به درخواست سازمان امداد و نجات کشور برای پشتیبانی از سیل‌زدگان استان هرمزگان، جمعیت هلال احمر استان اردبیل اولین محموله کمک‌های خود را در قالب ۷۰۰ پکیج غذایی یک ماهه و ۶۴۰ پکیج غذایی ۷۲ ساعته به حادثه‌دیدگان ارسال کرد.

 

سپاه های نواحی نیز برای جمع آوری کمک های مردمی در شهرستان ها  اقلام ضروری مورد نیاز سیل زدگان در اولویت خود قرار داده اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از شروع جمع آوری کمک های مردمی توسط بسیج سازندگی نواحی استان برای سیل زدگان استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به اولویت کمک های مردمی، افزود: با توجه به مسافت طولانی و هزینه حمل و نقل از مردم نوع دوست استان تقاضا داریم برای تامین نیاز های ضروری سیل زدگان از جمله لباس گرم ، چادر و کنسروجات پرداخت کمک های نقدی را در اولویت قرار دهند.

کمیته امداد نیز برای جمع آوری کمک های مردمی در فضای مجازی و حقیقی با صدور اطاعیه های مختلف و حضور میدانی در حال تهیه اقلام مورد نیاز سیل زدگان است.

انتهای پیام/م