13:26 - 1398/10/29
کد خبر: 83979

در آخرین روزهای دیماه؛

بارش برف نیم متری در آلوارس/ اردبیل زمستان واقعی را احساس کرد

اردبیلی که زمستان را در پاییز تجربه می کرد پایان دیماه آغاز فصل برفی این استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، امسال میزان روزهای برفی و یخبندان در استان اردبیل به اندازه زیادی کاهش بود و با اینکه زمستان اردبیل از پاییز شروع می شود ولی سال 98 اردبیلی ها زمستان را از اواخر دیماه تجربه کردند.

در اخرین روزهای دیماه هوای اردبیل بارش های سنگین را تجربه کرد به طوری چند روز متوالی به علت برودت و بارش های زیاد مدارس اغلب شهرستانهای استان تعطیل شد.

1828677

بر اساس نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان استان ابری توام با هوای سرد بوده و با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه و رطوبت کافی در جو، همچنان تا صبح فردا (دوشنبه 30 دی) در مناطقی از استان بارش متناوب و خفیف برف و باران پیش بینی می شود.

بارش برف در آلوارس به نیم متر رسید/هوای اردبیل تا آخر هفته سرد خواهد بود

1828673


بنابر گزارش هواشناسی استان اردبیل، از ظهر فردا تا آخر هفته از میزان ابرناکی کاسته شده و سامانه فعال بارشی در سطح استان پیش بینی نمی شود.
 طی امروز و فردا به دلیل وزش باد (گاهی با سرعت تند) در گردنه ها و جاده های مواصلاتی استان کولاک برف نیز انتظار می رود.
 تا آخر هفته با تقویت پرفشار سطح زمین، هوای سرد در سطح استان ماندگار شده و در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب ها و ساعات اولیه صبح هوای بسیار سردی حاکم می شود.
فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت گذشته بصورتی بود که آلوارس (سرعین) نیم متر برف را تجربه کرد.

1828679

به گفته علی رحمتی مدیرکل راهداری استان اردبیل  تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان جریان دارد و در محور اردبیل - خلخال فقط با زنجیرچرخ میسر است.

اداره گاز استان اردبیل هم به اردبیلی ها توصیه کرد  ضمن صرفه جویی در مصرف گاز خانگی و مدیریت حامل های انرژی، جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی تمهیدات لازم انجام شود.

انتهای پیام/م