17:17 - 1398/11/09
کد خبر: 84095

گزارش خبری؛

حال و هوای استان اردبیل در سالروز شهادت بانوی دو عالم +عکس

مردم استان اردبیل همزمان با اقصی نقاط کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بانوی دوعالم اشک ماتم ریخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) و همسر امیرمومنان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است.

مساجد شهرها و روستاهای استان اردبیل از شب گذشته تاکنون پذیرای جمع بی‌شماری از دلدادگان و ارادتمندان خاندان نبوی است تا عزاداران در مصیبت بزرگ دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) بانوی بزرگوار اسلام سوگواری کنند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات و به خصوص آش نذری برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) چهره خاصی به شهرها داده و فریاد یا زهرا(س) در فضای این شهرستان‌ها به گوش می‌رسید.

مردم اردبیل صبح امروز پس از حضور در هیأت های خانگی با حضور در میادین و خیابان های اردبیل در عزای بانوی دو عالم به سوگواری پرداختند.

عزاداری مردم خلخال نیز از محل مسجد امام جعفر صادق(ع)  شروع شد و در تجمعی عظیم به میزبانی مسجد فاطمه زهرا (س) این شهر به پایان رسید.

حجت الاسلام احمدانواری امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در سخنانی با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار وظیفه مادری، وظیفه همسری ، سربازی در راه اسلام و قرآن بود و در کنار مسوولیت زندگی سختی های دفاع از اسلام را به جان خرید. 
 
وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یار و یاور ولایت و همسر امامت بود و با تمامی سختی ها، سیلی خوردن ها از دشمن و کفر زمان از دین اسلام دفاع کرد.
 
 
دوستدار خاندان پیامبر اسلام در پارس آباد نیز با برپایی دسته سینه زنی از میدان سپاه تا مصلی این شهر به عزاداری پرداختند و با تجمع عزاداری در مصلی این شهر ارادت خود را به بانوی اول اسلام به نمایش گذاشتند.
 
 

مردمشهر مغانسر نیز به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در خیابان اصلی این شهر به عزاداری پزداختند.

 

مراسم نشان محبت به ائمه اطهار(ع) با حضور حجت الاسلام باوقار امام جمعه مشگین شهر، فرماندار و جمعی از عاشقان و دوستداران اهل بیت و عصمت طهارت (ع در تالاراندیشه ارشاد اسلامی مشگین شهر برگزار شد.

مردم ولایتمدار شهرستان بیله سوار نیز پس از سوگواری در مسجد جامع این شهرستان با حضور در خیابان این شهرستان به عزاداری پزداختند.

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در این مراسم به بیان ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: شیوه تربیتی حضرت فاطمه(س) الگوی بی بدیل تربیتی در خانواده ها است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س)، الگوی مادر مسلمان، در تربیت کودکان است، گفت: این امر  ناشی از معرفت عمیق و صحیح ایشان از دستوراتی بود که اسلام درباره انسان ارائه کرده است و روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه (س) بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است.

انتهای پیام/ج