10:02 - 1398/11/24
کد خبر: 84229

گزارش؛

بزرگداشت هنری اربعین شهادت سیدالشهدای مقاومت در اردبیل+فیلم

بزرگداشت هنری اربعین شهادت سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش همراه با رونمایی از کتاب قیق سرخ سلیمانی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شامگاه چهارشنبه بزرگداشت هنری اربعین شهادت سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور اهالی ادب و هنر اردبیل و میهمانانی از استان زنجان  با اجرای برنامه های متنوع هنری در نگارخانه‌ خطایی اردبیل برگزار شد.

سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: گفتمان و حرکتی که از اول انقلاب اسلامی به راه افتاده، تاکنون ادامه داشته و هیچ تغییری نکرده است و این گفتمان انقلابی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در امتداد حماسه عظیم کربلا قرار دارند و اگر شعرا و بزرگان ادبی هزار و چهارصد سال قبل با ایثار و فداکاری خود وقایع را به شکل‌های مختلف نقل نمی‌کردند مشخص نبود که امروز وضعیت اسلام چه می‌شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: راه شهدای بزرگوار ادامه دارد و امروز شعرا و نویسندگان وظیفه دارند این ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی آن بزرگواران را در جامعه و جهان منتشر کنند.

در این مراسم هنری شاعرانی از اردبیل و زنجان در وصف شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شعرخوانی کرده و از کتاب شعر «عقیق سرخ سلیمانی» با مضامین حماسی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

اجرای تئاتر، اجرای سرود شهدای مدافع حرم، خوانش داستان در مورد شهدای مدافع حرم، اجرای دلنوشته، طراجی زنده پرتره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،در کنار اهدای نمایش رادیویی سردار شهید حجت الاسلام شفیع حلیمی اصل، اهدای لوگوی شهید به سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از جمله برنامه های این مراسم بود که توسط انجمن های هنری بسیج هنرمندان استان اردبیل در نگارخانه خطائی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ج