08:45 - 1398/11/26
کد خبر: 84239

استاندار اردبیل :

آماده باش کامل در خلخال برای بارندگی های بعدی/ راه 30 روستا هنوز بسته است

استاندار اردبیل گفت: با توجه به پیش بینی دو بارندگی دیگر برف در شهرستان خلخال دستگاههای مختلف در این شهرستان در آماده باش بوده و ماشین آلات مورد نیاز به منطقه وارد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جوشب گذشته  در حاشیه بازدید از راههای روستایی خلخال اظهار داشت: از فردا شدت کمک رسانی ها بیشتر می شود و علاوه بر بازگشایی مسیر ها کمک های دیگر از قبیل ارسال آرد برای مصرف یکماهه به روستاها ارسال می شود.

وی با اشاره به همکاری بخش دولتی ، خصوصی، شهرداری ، ماشین آلات پروژه های معدنی و راه آهن در بازگشایی راههای روستایی تصریح کرد: از راه مسدود شده ۱۳۰ روستای خلخال کمتر از ۳۰ روستا مانده که با تلاش مسوولان تا پس فردا بازگشایی می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راههای روستایی ماشین آلات مورد نیاز مستقر می شوند تا به محض بارندگی و مسدود شدن اقدامات بازگشایی را انجام دهند‌.

بهنام جو با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران  از اولین لحظات بروز برف و کولاک در شهرستان حضور دارند، افزود: تمام نیازمندی های شهرستان از مرکز استان رصد و هماهنگی های لازم برای اعزام ماشین آلات و ارسال کمک های غذایی، آرد انجام گرفته است.

وی با اشاره به انباشت برف در داخل شهر خلخال افزود: تجهیزات شهرداری خلخال برای انتقال برف کم بوده که با افزوده شدن ماشین آلات برف داخل شهر به بیرون منتقل می شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای اجرای تونل خلخال - اسالم اشاره کرد و گفت: اجرای این تونل خواسته اهالی خلخال بوده و ۱۳کیلومتر از طول این مسیر می کاهد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه از سال آینده آغاز می شود و موجب حذف پیچ خطرناک در این مسیر را کم می کند.

انتهای پیام/م