10:18 - 1398/11/26
کد خبر: 84242

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

ضرورت تبیین ویژگی های حضرت زهرا(س) توسط نهاد های فرهنگی / بانوان نقش تعیین کننده در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: بی شک پایه و اساس ترویج و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه بانوان هستند که می توانند در تعیین و طی این مسیر نقش‌آفرین و تعیین کننده باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ناصر عتباتی مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)  و "روز زن" اظهار داشت: برای همه ما واجب است تا با مطالعه و یادآوری ویژگی ها، رفتار و کردار آن حضرت، شخصیت اخلاقی و دینی آن بزرگوار را الگو و سرمشق رفتاری در طول زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: بی شک پایه و اساس ترویج و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه بانوان هستند که می توانند در تعیین و طی این مسیر نقش‌آفرین و تعیین کننده باشند.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: پاکی، آراستگی و تقوا از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا سلام الله است و امروز این ویژگی‌ها یکی از ضرورتهای زندگی در جامعه ماست.
 
وی تصریح کرد: آموزه های دینی و ملی ما سرشار از الگوهای ناب است. لذا نحوه شناساندن این الگو و تبیین آن در جامعه از موضوعاتی است که باید به صورت ظریف و کارشناسی شده از سوی نهادهای فرهنگی و کارشناسان امر باید به آن پرداخته شود.

عتباتی ابراز داشت: اساس زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بر مبنای صداقت بود و اگر صداقت در زندگی حاکم باشد و روابط جامعه بر اساس آن شرکت گیرد مسلماً موجب کاهش بسیاری از جرایم و آسیب ها در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جامعه ما نیاز به الگو برداری از ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت در گذشت، صبر و بردباری است اظهار داشت: آنچه انسان را در بین مردم محبوب می‌کند؛ اخلاق، تعهد، تخصص و صداقت در عمل است که شهید سپهبد قاسم سلیمانی با الگوبرداری از ائمه اطهار علیه السلام به بلندترین مرتبه از اخلاص در عمل، تعهد و صداقت رسید و محبوب قلوب میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط مختلف جهان شد.
 
رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: ساده زیستی در زندگی دخت گرامی حضرت رسول اکرم (ص) باید الگوی تعامل و تکامل برای زندگی همه مردم به ویژه جوانان باید باشد. لذا نهادهای دینی و فرهنگی باید در نهادینه کردن اینگونه فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بیش از پیش تلاش نمایند.

عتباتی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نماد و شاخص فرزندپروری بر اساس تعالیم اسلامی است. چنانکه پرورش یافتگان دامن آن حضرت به نماد ظلم ستیزی، مبارزه با جور و بیداد و اساس معنویت و معرفت بشریت در طول تاریخ تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه نقش زن در اسلام در ایجاد آرامش، مهر و محبت در فضای خانواده و گذشت، ایثارگری و تربیت صحیح فرزندان به عنوان یکی از نقش های مقدس در اسلام یاد شده است اذعان داشت: دستگاه قضایی استان در تمامی حوزه ها به ویژه در حوزه اقتصادی ورود های جدی داشته و توانسته است بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری را در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری  حل کرده و موجب رونق تولید و اشتغال در استان گردد.

 رئیس کل دادگستری استان به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور مردم در صحنه در مناسبت‌های مختلف مهمترین مولفه امنیت است و مسلماً این حضور توطئه ها  و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

انتهای پیام/م