10:37 - 1398/12/07
کد خبر: 84370

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین:

هیاهوی کرونا موجب غفلت از مدیریت پسماندهای پزشکی نشود

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی در حال حاضر به دلیل استفاده مردم از ماسک و دستکش جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گسترش آلودگی به آب، خاک مهم است.

شهلا امیری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: در حالی‌که طبق قانون مدیریت پسماندها و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن و ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای پزشکی، دفع و دفن اصولی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی به صورت کامل تشریح شده و الزام قانونی برای آن وجود دارد و مستلزم تفکیک درست در مبداء تولید، جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و سپس دفن آن در تراس‌های جداگانه اختصاصی در محل دفن زباله است.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر به دلیل استفاده مردم از ماسک و دستکش جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا کرده چرا که درصورت رهاسازی در معابر و یا اختلاط با پسماندهای عادی، به ترتیب باعث گسترش آلودگی به آب، خاک و محل‌های دفن زباله می‌شود، که می‌تواند چرخه‌ دوباره‌ی بیماری را منجر شود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: ضروری است یک بسیج همگانی برای مدیریت اصولی این پسماندها صورت گرفته و هموطنان عزیز حتما ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده‌‌ی خود در منازل و محل‌های کار را به صورت جداگانه در پلاستیک‌های زرد یا برچسب‌دار جدا کرده و بیرون بگذارند.

وی تصریح کرد: همچنین شهرداران  در این خصوص تمهیدات لازم را برای جمع‌آوری جداگانه و تحویل آن به مراکز بی‌خطرسازی اندیشیده و موارد بهداشتی و حفاظت فردی را برای نیروهای خدوم خود به کار گیرند.

امیری در پایان گفت: دراین راستا لازم است صدا وسیما نیز اطلاعات و هشدارهای موردنیاز را به مردم بدهند.

انتهای پیام/م