11:47 - 1398/12/07
کد خبر: 84372

رئیس پلیس فتا استان اردبیل:

کلاهبردار میلیاردی اینستاگرام در اردبیل دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با فروش محصولات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرناران اظهار داشت: در پی مراجعه و ادعای شاکی در خصوص اینکه با مشاهده آگهی فروش کاغذ با قیمت پایین‌تر از بازار در اینستاگرام مبلغ یک میلیارد ریال به حساب معرفی‌شده در صفحه واریز کردم که پس از انتقال پول آگهی از صفحه مذکور پاک و تلفن فروشنده نیز خاموش شد؛ که موضوع برای کشف عامل یا عاملان این کار در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش افسران پرونده و عوامل فنی پس از بررسی‌ سرنخ‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده توسط کارشناسان مشخص شد که صفحه موردنظر جعلی بوده و با عناوینی مثل Sigar.Sigar - Sigar و gaghag.shoty اقدام به تبلیغ و فروش انواع کالا ازجمله سیگار، کاغذ A4، مواد غذایی و... می‌ کند که در ادامه تحقیقات مشخص شد سیم‌کارت و کارت عابر بانک استفاده‌ شده توسط متهم سرقتی بوده که درنهایت پس از اقدامات فنی و پلیسی مجرم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: هم‌وطنان عزیز باید توجه داشته باشند که شبکه‌های اجتماعی خارجی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست اگر هم قصد خرید داشته باشند تا کالای موردنظر خود را روئیت و از سالم بودن و اصالت آن مطمئن نشدند اقدام به پرداخت یا انتقال وجه ننمایند در ضمن بهترین محل برای خرید در اینترنت فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی است؛ هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/آ