21:59 - 1398/12/07
کد خبر: 84381

دبیر قرارگاه مطالبه گری احمدی روشن اردبیل؛

برخورد قضایی با کاسبان کرونا، اعتماد آور و امید آفرین است/ تعطیلی قهوه خانه‌ها، منجر به عدم گسترش کرونا می شود

دبیر قرارگاه مطالبه گری احمدی روشن اردبیل به واکاوی ابعاد مختلف اضطراب ناشی از کرونا در سطح جامعه پرداخت و از متصدیان امور قضایی استان خواست تا با شدت عمل بیشتری نسبت به کاسبان کرونا واکنش نشان داده و اجازه غارت اذهان و اموال مردم را به آنها ندهند.

سجاد گلی دبیر قرارگاه مطالبه گری احمدی روشن اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به واکاوی ابعاد مختلف اضطراب ناشی از کرونا در سطح جامعه پرداخت و گفت: این روزها عده ای سوجو از کرونا به نفع خود استفاده کرده و با گران فروشی تجهیزات بهداشتی،با سلامت روحی و جسمی مردم بازی می کنند تا ضمن رسیدن به منافع خود با بازی در نقشه دشمن، آنها را در رسیدن به اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  یاری کنند.

وی با بیان اینکه کرونا به دلیل ضعف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح امروز به هیولایی تبدیل شده است که جوامع را از میان می برد، گفت: این  در حالی است که کرونا نسبت بسیاری از بیماری های ویروسی شایع درصد بسیار کمی از تلفات را داده است.

گلی ضمن قدردانی از تلاش های تامین کنندگان امنیت در کشور و استان گفت: سودجویان و محتکرین زیادی سعی کردند با انبار کردن ماسک و مواد ضدعفونی کننده، حتی سبزیجان و میوه، درامد بیشتری کسب کنند، اما واکنش سریع نیروهای امنیتی به خصوص نیروی انتظامی بسیاری از محتکران به سزای خود رسیدند.

وی به هدر رفت انرژی در انعکاس تکذیبیه های رسمی از سوی مراجع ذیربط توسط خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: اگر شایعه پراکنان در بخش های مختلف با احساس مسئولیت و دغدغه سلامت جامعه، عمل می کردند به جای استفاده از کرونای شهرت، به آگاهسازی مردم و انعکاس محتوای آموزشی مقابله با ویروس کرونا می پرداختند، امروز به جای ایجاد فضای تلخ ترس و وحشت در فضای حقیقی و مجازی، شاهد فروکاهش این ویروس در جامعه بودیم.

دبیر قرارگاه مطالبه گری احمدی روشن اردبیل در پایان سخنان خود از مأموران امنیتی، نیروی انتطامی به خصوص دادگستری استان خواست تا با ورود جدی به قضایای کرونا با متخلفان در زمینه های احتکار، گران فروشی، شایعه پراکنی در فضای مجازی و حقیقی برخورد قاطع کرده و با بستن  قهوه خانه‌ها در شرایط فعلی از استعمال مواد دودزا  همچون قلیان و سیگار در اماکن عمومی جلوگیری کنند. 

 

انتهای پیام/ج