11:20 - 1398/12/26
کد خبر: 84620

بررسی تلفات کرونا و الکل ؛

خیالی که مرگ می زاید/ قربانیان الکل در اردبیل از کرونا پیشی گرفت

تا امروز ۱۶ نفر با مبتلا شدن به ویروس کرونا جان خود را ازدست داده اند و ی باور غط 19 نفر بر اثر مصرف مواد الکی به کام مرگ برده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، 26 روز  است کرونا در ایران پدیدار شده است، ویروسی که به اذعان سازمان جهانی بهداشت دیگر محدود به یک قاره نیست و جهانی شده است.

حالا پس نزیک به یک ماه از  همه گیری ویروس کرونا در  جهان و  ایران اکثر استانهای کشور با این بیماری دست پنجه نرم می کنند.

ویروسی که تاکنون هیچ راه علاجی برای آن کشف نشده است چندین راه برای پیشگیری دارد  مانند پرهیز از تردد، مصافحه و در آغوش کشیدن دیگران، ضدعفونی کردن دست‌ها با محلول‌ها یا ژل‌های حاوی الکل، بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است.

پس از شیوع ویروس کرونا تب شایعات نیز گر گرفته است و رسانه های معاند نیز با حربه های مختلف سلامت مردم را نشانه گرفته اند که ازجمله آن را می توان به شایعه بسته شدن پمپ بنزین ها و شلوغی این مراکز پس از این اخبار جعلی اشاره کرد.

Image result for الکل

الکل به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده پس از شیوع کرونا مورد استفاده عموم مردم پس از کمبود مواد ضدعفونی کننده معمول شد حالا در برخی استان‌های کشور الکل و کرونا برای ستاندن جان در حال رقابت هستند، برخی افراد به تصور ینکه الکل ویروس کرونا را نابود می‌کند، اقدام به مصرف خوراکی الکل‌های صنعتی کرده اند و این باور غط  جان خود را از دست داده اند.

بنابر آمار منتشر شده، تاکنون 51 نفر در استان خوزستان، 31 نفر در استان فارس، 19 نفر در استان اردبیل، 12 نفر در استان آذربایجان شرقی، 6 نفر در استان کردستان، پنج نفر در استان همدان، دو نفر در استان هرمزگان، دو نفر در استان مرکزی و تعدادی نیز در دیگر استانها به دلیل مصرف الکل به کام مرگ فرو رفته‌اند.

به گفته  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر بوده و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسیده است.

سبقت گرفتن قربانیان الکل از کرونا در اردبیل

اگر به آمار قربانیان کرونا و الکل به صورت استانی نگاه کنیم در می یابیم که ی باور غلط باعث شده تا تلفات مواد الکلی از یک بیماری واگیردار پیشی بگیرد.

محمد رضا رضایی بنا در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ۱۹ نفر با مصرف الکل در استان اردبیل جان خود را از دست داده اند درحالی که تلفات کرونا در این استان تاکنون 16 نفر است.

Image result for مرگ

  وی افزود: بر خلاف القائات برخی افراد سودجو و منحرف که با طرح شایعات منفی مصرف خوراکی الکل را در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاثیرگذار عنوان کردند و با این شایعه، باعث مرگ تعدادی در کشور شدند کلیه فرآورده‌های بر پایه الکل، مواد ضدعفونی کننده و نیز الکلهای صنعتی موجود در سطح جامعه غیر قابل شرب بوده و صرفاً جهت ضدعفونی کردن سطوح و دست به کار می‌رود.

وی تصریح کرد:الکل در مواردی منجر به مرگ‌ و از دست دادن بینایی و سایر تبعات اجتماعی جبران ناپذیر را برای افراد مصرف کننده دارد.

سازمان اورژانس کشور در هشداری اعلام کرد: متانول بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می‌تواند عوارضی همچون کوری، مشکلات کلیوی و حتی مرگ شود.

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل توزیع الکل سمی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستورات لازم به داستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد برای پیگیری دقیق و سریع در خصوص شناسایی عوامل توزیع الکل های سمی که موجب جان باختن تعدادی از همشهریان شده ابلاغ شده است.

با توجه به خصوصیت سمی متانول، مراجع و راهنماهای معتبر بین المللی، هیچ گونه توصیه ای مبنی بر استفاده از متانول جهت ضدعفونی دست، پوست، لوازم و تجهیزات پزشکی و سطوح (مانند: دستگیره در، میز کار، کف و...) وجود ندارد.

انتهای پیام/م