12:21 - 1399/01/05
کد خبر: 84691

مدیرعامل بزرگ ترین تولید کننده مرغ خاورمیانه در اردبیل خبرداد؛

850 نفر شبانه روز در سنگر تولید فعالیت می کند/ معنا و مفهوم شعارجهش تولید را به خوبی درک کرده ایم/ 30 الی 40 درصد تولیدات خود را افزایش می دهیم

مدیرعامل بزرگ ترین تولید کننده مرغ خاورمیانه در اردبیل از فعالیت شبانه روزی 850 نفر در سنگر تولید گوشت سفید و مرغ و طیور کشور خبر داد.

قدرت نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: با توجه به شعار سال 99 معنا و مفهوم شعار جهش تولید را به خوبی درک کرده ایم و بر همین اساس برای تامین کمبود نیاز کشور بخاطر بیماری ویروس کرونا و تحقق شعار سال تولیدات خود را 30 الی 40 درصد افزایش می دهیم.

نوری با اشاره به اینکه نمی گذاریم کشور ما با کمبود گوشت سفید عاجز و ناتوان بماند و در کشورهای منطقه و خاورمیانه زیر سوال برود افزود: در حال حاضر در هر متر مربع حدود 22 مرغ پرورش می دهیم که نسبت به گذشته می توان گفت چندین برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل آرتا جوجه سبلان اردبیل بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مرغداری های در شمال کشور تصمیم بر ان شد تا برای جبران کمبود نیاز استان های شمال کشور طی دو ماه آینده اردیبهشت و خرداد ماه تولیدات خود را 40 درصد افزایش دهیم.

نوری گفت: چنانچه استان های شمالی احساس نیاز کنند و کمبودی در امر گوشت سفید داشته باشند آمادگی کامل داریم تا بلافاصله کمبود ای دسته از استان های شمالی کشور را تامین کنیم.

وی از وجود 50 مورد ویروس های نام آشنایی خطرناک در طی ده ها سال گذشته در مرغداری ها خبرداد وافزود: ویروس کرونا ازجمله ویروس های بسیار ضعیف در مقابل ویروس های قوی مثل نیوکاسل است که به خوبی توانسته ایم با این ویروس ها با تجهیزات پیشرفته ضدعفونی و برنامه ریزی های علمی و پژوهشی مقابله و مبارزی کنیم که تاکنون هیچ مشکلی از حاصل وجود این ویروس ها در مرغداری ها مشاهده نشده است.

 

انتهای پیام/ ه